کارشناس و فعال بازار طلا گفت: با توجه به کاهش 28 دلاری بهای انس جهانی طلا، ثبات نرخ ارز و کاهش داد وستدها، بهای انواع سکه و طلا در داخل کاهشی بود و این روند در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمد کشتی آرای» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در هفته گذشته قیمت طلا و فلزات گرانبهای دیگر سیر نزولی داشت و بهای انس جهانی طلا با کاهش 28 دلاری مجددا پس از پنج ماه کاهش قیمت، به کانال 1800 دلار بازگشت و بهای انس جهانی به 1894 دلار رسید.
 
وی افزود: از سوی دیگر با توجه به ثبات نرخ ارز در هفته گذشته، تغییرات قیمت طلا و سکه این هفته کم بود به طوری که در طول یک هفته گذشته قیمت انواع سکه نوسانی بین 50 تا 200 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار بین 10 تا 25 هزار تومان نوسان داشت.
 
فعال بازار طلا گفت: درخصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته می‌توان گفت بازار آرامی و داد و ستدها در حد مطلوبی بود و این کاهش قیمت‌ها باعث شد حباب سکه 300 هزار تومان کم شود و به پنج میلیون و 200 هزار تومان برسد و می توان گفت در هفته پایانی مرداد ماه قیمت‌ها با توجه به سیر نزولی انس جهانی کاهشی بود.
 
وی بیان کرد: در آخرین معاملات روز گذشته سکه طرح قدیم 25 میلیون تومان، سکه طرح جدید 27 میلیون و 900 هزار تومان، نیم سکه 14 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه 9 میلیون و 950 هزار تومان، سکه‌های یک گرمی نیز 6 میلیون تومان داد و ستد شد و براین اساس تمام قطعات سکه بین 50 تا 150 هزار تومان کاهش قیمت داشت.
 
کشتی آرای اظهارداشت: هر مثقال طلای آب شده در بالاترین رقم خود به 10 میلیون و 70 هزار تومان رسید و روز گذشته دوباره به کانال کمتر از 10 میلیون تومان بازگشت و در آخرین معاملات برابر 9 میلیون و 950 هزار تومان بود و میانگین قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز در طول هفته 2 میلیون و 308 هزار تومان بود.
 
وی افزود: در هفته گذشته تغییرات قیمت انواع سکه و طلا کم بود و پیش بینی می‌شود در هفته پیش رو با توجه به اینکه بهای انس جهانی میل به افزایش ندارد و اوضاع اقتصادی جهان آرام است تغییرات زیادی نداشته باشیم.

لینک کوتاه
کاهش قیمت طلا و سکه حباب سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما