مدیر اداره روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 19 مرداد ماه به 580 هزار متقاضی وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند، مجموعا به مبلغ 77 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از بانک مرکزی، مصطفی قمری‌وفا با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، از ابتدای سال جاری تا کنون، شبکه بانکی کشور به 305 هزار نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ قریب به 61 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده که این میزان رشد 27 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به ابلاغ بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع وام ازدواج در تاریخ 21 خرداد 1402 گفت: بانک مرکزی 2 ماه پیش در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی با تأکید بر اهمیت و اولویت وام ازدواج و ضرورت تعیین تکلیف متقاضیان در صف دریافت این تسهیلات در سال جاری و سال قبل، «بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج» را ابلاغ کرد که پس از آن، پرداخت این تسهیلات سرعت گرفت.

مدیر اداره روابط عمومی بانک مرکزی افزود: همچنین در سال جاری تاکنون 275 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ 16.5 هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است که این میزان رشد 65 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

قمری وفا تصریح کرد: بر اساس این گزارش، از تیرماه سال 1401 تاکنون نیز در قبال تسهیلات ودیعه مسکن 310 هزار پرونده تشکیل شده که از این تعداد 263 هزار نفر به میزان 15.5 همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.


اخذ ضمانت فراتر از حدود قانون از متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری تخلف است/ ضرورت برخورد با رؤسای شعب خاطی

بانک مرکزی در 16 مرداد 1402، در ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل 9 بانک با اشاره به شکایت‌های مردمی واصله و نتایج بررسی‌های میدانی انجام‌شده در این بانک تأکید کرد: بانک‌های عامل باید مراتب تسهیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند و نباید از متقاضیان این تسهیلات، ضمانت‌های فراتر از حدود قانون طلب کنند.

لینک کوتاه
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج فرزند بانک مرکزی

اخبار مرتبط

نظرات شما