مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پهلوگیری یک فروند کشتی اقیانوس ‌پیما حامل بیش از 26 هزار تن برنج در بندرامام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های فراوان انجام‌شده موفق شدیم در سال 1402، اولین محموله برنج را از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کنیم.

وی با بیان اینکه امسال تا پیش از این فقط گندم به عنوان کالای اساسی وارد شده بود، افزود: یک فروند کشتی اقیانوس‌ پیما حامل بیش از 26 هزار تن برنج در اسکله 23 بندرگاه پهلوگیری کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: این محموله توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از کشور هند خریداری شده است.

جهان نژادیان با اشاره به ذخایر استراتژیک بندر امام در بحث کالای اساسی عنوان کرد: در حال حاضر 17 هزار تن روغن و 356 هزار تن گندم در انبارهای این بندر به عنواون ذخایر استراتژیک وجود دارد.

وی ادامه داد: واردات غلات مورد نیاز کشور با هدف تامین پایدار کالای اساسی و در راستای بالا بردن ضریب امنیت غذایی انجام می‌شود و خوشبختانه روند واردات به خوبی در حال انجام است.

 

لینک کوتاه
کشتی برنج بندر امام واردات غلات