وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه آمادگی لازم را برای توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کشور عراق دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» درنشست با «احمد الأسدی» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق اظهار داشت: برای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های کار، تعاون، رفاه اجتماعی و انتقال تجربیات آموزش فنی‌ و حرفه‌ای، حوزه‌های بهزیستی، اشتغال و ... به عراق آماده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اشتراکات مذهبی و فرهنگی میان ایران و عراق، ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت عراقی در کشورمان، افزایش مبادلات تجاری با عراق و دستیابی به سطح کلان توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

مرتضوی، عراق را کشور دوست و برادر نامید و افزود: امیدواریم با توافقات و همکاری دوجانبه ایران و عراق امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری عظیم پیاده‌روی اربعین که نشان‌دهنده اتحاد امت اسلامی است، باشیم.

«احمد الأسدی» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری عراق نیز در این نشست گفت: در بازدید از شرکت‌های اقتصادی و کارخانه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های‌های ایران در صنعت‌های مختلف بودیم که‌ امیدواریم این تجربیات موفق را به عراق منتقل کنیم.

وی افزود: همکاری صندوق‌های تأمین اجتماعی ایران و عراق با هدف افزایش سطح سرمایه‌گذاری مشترک آغاز شده و به‌زودی گام‌های اولیه اجرایی آن برداشته می‌شود.

وزیر کار و امور اجتماعی عراق با اشاره به آغاز ماه محرم‌الحرام و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، نام امام حسین(ع) و ماه محرم را برکت آغاز همکاری دوجانبه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دانست.

الأسدی با بیان این که امروز شاهد آغاز یک نهضت اقتصادی در عراق هستیم، اضافه کرد: عراق در تأمین مواد اولیه نیازمند همکاری با ایران است.

 

لینک کوتاه
وزارت کار سرمایه‌گذاری مشترک عراق

اخبار مرتبط

نظرات شما