مدیر کل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر گفت: 80 درصد قبوض برق بین 70 تا 100 هزار تومان صادر می‌شود.

به‌ گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، عبدالامیر یاقوتی امروز در نشستی خبری با با بیان اینکه 10 درصد مشترکان تا 1.5 برابر الگو و شش درصد مشترکان 1.5 تا دو برابر الگو و چهار درصد بیش از دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند، اظهار کرد: برای تعداد محدودی از مشترکان قبوض نجومی و غیر متعارف صادر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه 50 درصد بار شبکه توزیع آنلاین پایش می‌شود، گفت: مصرف کشاورزی در سه ماهه ابتدایی سال 10 درصد رشد داشته، صنایع نیز در سه ماهه اول سال 8.5 درصد رشد داشته است.
 
مدیر کل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر در خصوص تغییر ساعات ادارات و تاثیر آن بر میزان مصرف برق، گفت: بخشی از مصرف برق به تغییر ساعت و بخشی دیگر به الگوی رفتاری بستگی دارد، اگر ساعت‌ها نیز تغییر پیدا کند بخش اداری موظف به کاهش 30 درصدی مصرف برق خود نسبت به سال گذشته است.
 
یاقوتی با اشاره به طرح پاداش به مشترکان خوش مصرف، گفت: در سال گذشته 40 درصد مشترکان مشمول پاداش خوش مصرفی شدند و یک میلیون مشترک پرمصرف نیز به مشترکان زیر الگو جابه‌جا شدند.
 
وی با بیان اینکه مصرف برق در بخش خانگی 0.2 درصد کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر 35 درصد مشترکان مشمول پاداش خوش مصرفی شده‌اند.
 
کشف 8500 مرکز غیرمجاز رمزارز
 
محمد خدادادی بهلولی، مجری تامین برق استخراج رمز ارز شرکت توانیر نیز در این نشست تا زمانی که برق با قیمت یارانه‌ای عرضه می‌شود نمی‌توان رمزارزهای غیرمجاز را به صفر رساند، میزان استخراج رمزارزهای غیرمجاز نسبت به قبل از اقدامات مقابله‌ای کاهش یافته و اکنون انسجام بین دستگاهی افزایش یافته است.
 
به گفته وی، از سال 1398 تا کنون 8500 مرکز غیرمجاز کشف شده که 260 هزار ماینر در آن‌ها مشغول فعالیت بوده و 7100 مگاوات توان مصرفی این مراکز بوده است که رقم بالایی به حساب می آید اما دیگر در آمارهای جهانی ایران جز پنج کشور استخراج کننده رمزارز نیست و به نظر می‌رسد که علت این موضوع عدم رصد وی‌پی‌ان‌ها باشد.
 
مجری تامین برق استخراج رمز ارز شرکت توانیر با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته 1200 تا 1500 مگاوات رمزارز غیر مجاز در کشور فعال است، گفت: در استان‌های جنوبی و صنعتی شامل تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی تعداد رمزارزهای کشف شده بیشتر بوده است.
 
به گفته خدادادی اکنون 153 مرکز مجاز با ظرفیت 238 مگاوات در کشور فعالیت دارد که مطابق قانون در ایام محدودیت‌دار اجازه خرید برق از شبکه را ندارند و سیاست کلی کشور نیز این است که این واحدها نیاز خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر برطرف کنند.

لینک کوتاه
قبوض برق تامین برق طرح پاداش

اخبار مرتبط