مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران پیش‌بینی کرد با توجه به افزایش دما در روزهای آتی مصرف برق کشور نیز 2000 مگاوات افزایش داشته باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، با توجه به افزایش دمای میانگین کشور که به 38 درجه رسیده است و بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی که در روزهای آتی دمای کل کشور باز هم افزایش خواهد داشت، پیش‌بینی می‌شود نیاز مصرف برق در روز جاری به عدد 66 هزار مگاوات برسد.
 
مصرف برق کشور در روز مشابه سال گذشته و با دمای 37 درجه عدد 65 هزار و 293 مگاوات را ثبت کرده بود. آمارها حاکی از آن است در روز مشابه سال گذشته میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ کشور 3700 مگاوات تحت پایش دیسپاچینگ ملی برق ایران بوده است که این عدد در سال جاری و در روز گذشته نشان می‌دهد 5408 مگاوات برق تحویل این صنایع شده است.
 
این گزارش می‌افزاید، میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای دوره مدیریت مصرف امسال تاکنون 17 درصد رشد داشته است که در این بین صنایع فولادی با رشد 24.3 درصد رشد در صدر قرار دارند.
 
این گزارش حاکی است، بعد از فولادی‌ها سهم صنایع سیمانی 13 درصد و سهم دیگر فلزات 12 درصد رشد را ثبت نموده که بیانگر رشد تولید در صنعت کشور است.
 
بر همین اساس، شرکت مدیریت شبکه برق ایران از مردم در خواست کرد، برای پاسخگویی به افزایش 2000 مگاواتی مصرف برق در روزهای آتی، حتی المقدور در ساعات اوج بار (ساعت 11 تا 17) با کاهش مصرف خود در تأمین برق پایدار تمامی مشترکان مشارکت نمایند.

لینک کوتاه
صنعت برق پاسخگویی افزایش ۲۰۰۰ مگاواتی مصرف

اخبار مرتبط