رییس شورای تامین دام کشور از کاهش 30 هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم دام زنده در سال جاری نسبت به پایان سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون با توجه به میزان افزایش واردات گوشت قرمز و مازاد دام زنده گوسفندی و گوساله در کشور، روند قیمت‌ها در بازار همچنان کاهشی خواهد بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا- «منصور پوریان» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز، افزود: از ابتدای سال تاکنون قیمت دام زنده در سراسر کشور به طور میانگین بین 135 تا 150 هزار تومان و دام زنده بره شیری کوچک 160 هزار تومان بوده که این قیمت‌ها نسبت به اواخر سال گذشته کاهش داشته است؛ بنابراین همین امر در کاهش قیمت گوشت قرمز اثرگذار است.

به گفته وی، در اواخر سال 1401 قیمت هر کیلوگرم دام زنده 180 هزار تومان بود که از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت دام زنده به‌تدریج کاهش داشته است تا جایی که اکنون حدود 30 هزار تومان کاهش قیمت دام زنده را نشان می‌دهد.

رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: اکنون قیمت لاشه گوسفندی در عمده‌فروشی‌ها حدود 330 هزار تومان و گوشت گوساله 220 هزار تومان است، اما شرکت پشتیبانی امور دام کشور در تهران هر کیلوگرم لاشه دام را 353 هزار تومان خریداری می‌کند.

پوریان تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در سایر استان‌ها به طور میانگین 350 هزار تومان است و در برخی نقاط تهران نیز با همین قیمت‌ها عرضه می‌شود، اما در برخی نقاط تهران قیمت‌ها بالا عرضه می‌شود.

وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تهران هر کیلوگرم لاشه گوسفندی را از دامداران 353 هزار تومان خرید می‌کند، اما با قیمت کیلویی 266 هزار تومان به شرکت‌های بسته‌بندی و قصابی‌ها عرضه می‌کند که این امر در حمایت از مصرف‌کنندگان است.

رییس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه دامداران و دامپروران با مشکل جدی کمبود نقدینگی برای دامپروری در نیمه دوم مردادماه امسال روبرو هستند، بیان کرد: در صورتی که صادرات 400 هزار راس دام مازاد انجام شود تولیدکنندگان می‌توانند با تامین نقدینگی تولید را ادامه بدهند.


 

لینک کوتاه
کاهش قیمت گوشت بازار افت ۳۰ هزار تومانی قیمت دام زنده

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما