جلسه هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با حضور اردشیر احمدزاده رییس اتحادیه، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، مدیران عامل شرکت‌های قطار شهری سراسر کشور، ایمان فرهمندی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از صاحب نظران عرصه حمل و نقل ریلی کشور به میزبانی شرکت قطار شهری مشهد، دوشنبه هشتم خردادماه برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به رزومه موفقی که ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید انواع ریل ملی دارد، امروز از مدیرعامل این مجموعه به همراه، همکاران شان دعوت کردیم تا در زمینه استفاده هر چه بیشتر از این محصول بنیادی در متروی کلان شهرهای مختلف کشور گفتگو داشته باشیم.

وی افزود: قطار شهری مشهد، پیشگام خرید این محصول تولید داخل (ریل ایرانی) از ذوب آهن اصفهان بود و این محصول در خطوط ریلی کلان شهر مشهد مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: این مجتمع عظیم صنعتی با تولید ریل، خودباوری و انگیزه مضاعف را در جهت افزایش ساخت داخل برای صنایع مختلف کشور به ارمغان آورد.

کیانوش کیامرز خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به «ساخت داخل» دارند و لذا نیاز است همه ما در بخش حمل و نقل ریلی از این محصول ایرانی استفاده کنیم تا ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه رونق تولید بیش از پیش آن نیز فراهم شود. همچنین دولت نیاز است با در اختیار قراردادن نهاده های تولید این محصول استراتژیک به شیوه مناسب، تولید کننده و مصرف کننده ایرانی را حمایت نماید.

این مقام مسئول اضافه کرد: مجموعه قطارهای شهری کشور تا حدود دو سال آینده باید بیش از 15 هزار تن ریل خریداری کنند و بنابراین با استفاده از ریل داخل، معادل این میزان از خروج ارز جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در پایان گفت: رشد تولید ریلی ملی در ذوب آهن اصفهان، نویدبخش توسعه و عمران بخش ریلی کشور است.

لینک کوتاه
رشد تولید ریل ذوب آهن اصفهان توسعه ریلی کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما