با عملیاتی شدن پیشنهاد شرکت داخلی سازنده توربین‌های نیروگاه ناحیه دو شرکت فجر انرژی خلیج فارس ظرفیت تولید برق یوتیلیتی متمرکز ماهشهر 20 مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افزایش حداکثر توان تولیدی توربین‌ها بدون تغییرات هزینه بر سخت افزاری، خصوصاً در فصول گرم و پرمصرف سال، از علاقه‌مندی‌های نیروگاه‌ها است.
 
شرکت فجر انرژی خلیج فارس که همواره با ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و تولیدی در داخل کشور به دنبال بهبود فرآیندها و عملکرد دستگاه‌ها و تجهیزات خود است، سال گذشته از سوی شرکت داخلی سازنده توربین‌های نیروگاه ناحیه دو شرکت فجر با برگزاری کنفرانسی در مجتمع، پیشنهاد اجرای طرح‌های موسوم به IGV+ و EMS و MAPTUNE را برای توربین‌های این بخش دریافت کرد که مورد استقبال کارشناسان و مدیران فجر انرژی قرار گرفت.
 
طرح پیشنهادی شرکت مپنا برای افزایش حداکثر توان توربین‌های تولید شده توسط این شرکت است که با اجرای آن علاوه بر افزایش توان هر توربین به میزان 5 مگاوات، امکان پایش بهینه شرایط توربین نیز فراهم می‌شود.
 
پس از پیگیری‌ها و انعقاد قرارداد، این طرح بر روی 4 دستگاه توربین در ناحیه 2 اجرا شده تا در مجموع ظرفیت واحدهای نیروگاه 20 مگاوات افزایش پیدا کند.
 
آی جی وی دستگاهی برای تنظیم دریچه ورودی هوا به توربین‌ها بوده و IGV+ محاسبات بهینه و هوشمند این تجهیز است و MAPTUNE برنامه‌ای برای برآورد دمای روی پره‌های توربین بوده و EMS روشی هوشمند برای افزایش توان توربین بر مبنای محاسبات MAPTUNE است که در مجموع افزایش توان توربین‌ها را در پی دارد.
 
شرکت فجر انرژی پس از دریافت این پیشنهاد، جلسات متعددی در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی برگزار کرده تا جوانب مختلف این پیشنهاد بررسی شود.
 
این پیشنهاد با همکاری واحدهای بهره برداری، تعمیرات، خدمات فنی و مرکز مطالعات و تحلیل بازار بررسی شده و سپس با توجه به مزایای اقتصادی و فنی طرح‌ها، نسبت به عقد قرارداد با مپنا و اجرای آن با نظارت بهره برداری اقدام شد.با این اقدام مؤثر، ضمن افزایش بهره‌وری، سود پایدار بفجر را به دنبال دارد.

لینک کوتاه
ظرفیت تولید برق فجر انرژی خلیج فارس افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما