عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گرانی‌ها سبب شده طبقه متوسط جامعه که طبقه کارآفرین است و در کشور ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند به سرعت به سمت طبقه مستضعف جامعه ریزش کنند و این برای کشور بسیار نگران کننده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت کالاهای اساسی، خودرو، هزینه حمل و نقل، مسکن و... از ابتدای سال جاری در حالی که حقوق کارمندان صرفا 20 درصد افزایش داشته است، گفت: در حالی امسال باعنوان مهار تورم نامگذاری شده است که انتظار می‌رود؛ دولت نسبت به مهار تورم اهتمام بیشتر و جدی تری داشته باشد اما در مدت کوتاهی که از سال جدید می‌گذرد شاهد افزایش قیمت قابل توجه بسیاری از کالاها آن هم به صورت رسمی و با هماهنگی خود دولت بودیم لذا این موضوع که قدرت خرید مردم را کاهش داشته بسیار نگران‌کننده است.
 
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای مختلف به‌ویژه کالاهای اساسی علاوه‌بر تبعات اقتصادی کمر مردم را زیر بار گرانی خم کرده است، افزود: به‌یقین این مسئله به در میان مدت و بلندمدت تبعات فرهنگی و اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت چراکه طبقه متوسط جامعه که طبقه کارآفرین است و در کشور ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند به سرعت به سمت طبقه مستضعف جامعه ریزش می‌کنند و این برای کشور نگران کننده  است.
 
وی ادامه داد: انتظار است دولت هرچه سریع‌تر لایحه‌ای برای افزایش حقوق تمامی اقشار جامعه تنظیم کرده و به مجلس ارائه دهد و چتر حمایتی خود بر سر اقشار کم درآمد جامعه گسترش دهد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تضعیف اقتصادی طبقه متوسط جامعه و رشد روزافزون طبقه ضعیف جامعه نگران‌کننده شده است بنابراین دولت و مسئولان باید هرچه سریع‌تر فکری برای این مسئله کنند.
 

لینک کوتاه
کمیسیون انرژی مجلس افزایش حقوق

اخبار مرتبط

نظرات شما