افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه ماهانه 300 و 400 هزار تومانی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌ها حاکی از آن است که اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی آغاز خواهد شد.
 
همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است؛ موضوعی که اخیرا معاون وزیر کار هم به طور تلویحی به آن اشاره کرده و گفته پیش‌بینی می‌کنیم امسال قبل از اتمام فصلی که در آن قرار داریم، مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم و در این مرحله به‌احتمال زیاد غیر از یارانه مبالغی هم برای کمک به سه دهک اول پرداخت شود.
 
بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در هر ماه فراهم شده است.
 
در همین رابطه، علی‌رضا عسگریان، معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اعلام کرده؛ دو سال است که اجرای این طرح آغاز شده است و طرح اشاره‌شده در سه مرحله به‌صورت آزمایشی انجام شده و پایلوت سوم آن تقریبا کشوری بوده است البته اگر قرار است به‌صورت سراسری و قطعی اجرا شود باید زیرساخت‌های مورد نظر فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه وزارت رفاه بالغ بر 90 درصد آمادگی اجرای طرح کالابرگ را به‌صورت سراسری دارد، گفته؛ در زمان حاضر توانسته‌ایم حداقل در 48 هزار نقطه در کشور با فروشگاه‌ها و از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای به توافق برسیم.
 
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرده؛ دولت بنا دارد که این طرح را به‌صورت جدی اجرا کند که به گروه‌های مختلف مخصوصاً گروه‌های محروم و دهک‌های پایین کمک بکند البته وزارت رفاه نقطه‌یابی‌هایی را انجام داده است و امیدواریم طی چند روز آینده میزان آمادگی‌مان به 95 الی 99 درصد برسد و اگر دولت اعلام بکند ما حاضریم زیر اجرای طرح برویم.
 
عسگریان همچنین خاطرنشان کرده؛ پیش‌بینی می‌کنیم امسال قبل از اتمام فصلی که در آن قرار داریم مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم و در این مرحله به‌احتمال زیاد غیر از یارانه مبالغی هم برای کمک به سه دهک اول پرداخت شود.
 

لینک کوتاه
وزارت کار یارانه‌ها رقم یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی

اخبار مرتبط

نظرات شما