معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال جاری و تا سوم خرداد حدود 2 هزار و 500 واحد تکمیل شده به بهره‌برداری می‌رسد.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت آن بنیاد را که عموماً در شهرهای کوچک برنامه‌ریزی شده تشریح کرد و گفت: هم‌اینک عملیات اجرایی 131 واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد آغاز شده است.
 
معاون بنیاد مسکن توضیح داد: از تعداد واحدهای آغاز شده که 131 هزار واحد مسکونی است 61 هزار واحد زمین به شکل خودمالکی و به شکل یک طبقه حیاط‌دار، تک واحد و چندواحدی به مردم واگذار شده و ساخت آنها نیز توسط مردم با نظارت بنیاد مسکن آغاز شده است.
 
سهرابی در خصوص معرفی زمین به بنیاد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: اراضی معرفی شده به بنیاد مسکن برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی است که حدود 161 هزار واحد آن قابلیت ساخت و یا متقاضی دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر 140 هزار متقاضی واریز وجه کرده‌اند که 131 هزار متقاضی به پروژه‌های در حال ساخت معرفی شده و کار ساخت واحدهای آنها در حال انجام است.
 
سهرابی در خصوص برنامه بنیاد مسکن برای بهره‌برداری از واحدهای تکمیل شده تا سوم خرداد، اعلام کرد: تا 3 خرداد 2 هزار و 500 واحد شهری نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری می‌رسد و در برنامه است تا عمده واحدهایی که مراحل پایانی ساخت را طی می‌کنند در هفته دولت تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

لینک کوتاه
نهضت ملی بنیاد مسکن ساخت مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما