سخنگوی صنعت برق گفت: برخورداری از پاداش کاهش مصرف و صرفه‌جویی حق همه هموطنان است و همه می‌توانند از این پاداش برخوردار باشند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خانگی از ابتدای خرداد آغاز می‌شود و از هموطنان درخواست می‌کنم از این فرصت هم برای کاهش مصرف برق و هم دریافت پاداش مصرف استفاده کنند.
 
وی درباره طرح جدید وزارت نیرو که برای نخستین‌بار در صنعت برق با این مقدار پاداش قرار است پرداخت شود گفت: این طرح باهدف صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق مشترکان خانگی طراحی شده و از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه اجرایی می‌شود.
 
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: چنانچه مشترکان میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند تا 20 برابر قیمت فروش برق پاداش دریافت می‌کنند.
 
رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: قیمت تقریبی هر کیلووات‌ساعت برق برابر 100 تومان است که در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف همه مشترکان خانگی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به‌ازای هر یک کیلووات‌ساعت 2000 تومان پاداش خواهند گرفت.
 
وی در باره تفاوت طرح پاداش صرفه‌جویی برق سال 1402 با طرح 5=1 سال گذشته گفت: پارسال اجرای این طرح محدود به مشترکان با مصرف برق زیر الگو بود؛ ولی در سال جاری به‌صورت سراسری و برای همه مشترکان و حتی مشترکان با مصرف بیش از الگو نیز اجرا می‌شود.
 
مدیرعامل مدیریت شبکه برق کشور ادامه داد: اطمینان داریم، اجرای طرح جدید پاداش مدیریت مصرف برق و رعایت آن توسط مشترکان خانگی نه‌تنها موجب کاهش رفاه در خانواده نخواهد شد، بلکه دریافت پاداش بسیار خوبی هم به دنبال خواهد داشت.
 
سخنگوی صنعت برق به همه مشترکان خانگی توصیه کرد: با رعایت مواردی چون تنظیم وسایل سرمایشی بر روی دمای آسایش (دمای 24 درجه) و از مدار خارج نمودن وسایل برقی اضافی، از پاداش بی‌سابقه در صنعت برق بهره‌مند شوند.
 
 وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرارداد که دو برنامه اصلی آن، افزایش ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف مشترکان دسته‌بندی است. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پُرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.
 
اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند.
 
بر اساس این گزارش، وزارت نیرو در راستای تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق، امسال از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان را اجرایی می‌کند که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.
 
مشترکان امسال با صرفه جویی در مصرف برق، به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا 2 هزار تومان معادل 20 برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد 20 برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.
 
میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را الگوی مصرف کاهش دهند تا 2 هزار تومان مشمول پاداش می‌شوند. البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.

لینک کوتاه
مشترکان برق پاداش صرفه‌جویی وزارت نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما