بازار طلا و سکه در حالی کار خود را در بیست و سومین روز اردیبهشت آغاز کرده که بررسی روند قیمت‌ها در هفته گذشته، نشان از کاهش قیمت‌ها دارد.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، بررسی قیمت‌ها در بازار طلا حاکی از آن است که قیمت هر گرم طلای 18عیار در هفته گذشته 9 هزار تومان کاهش قیمت داشته و در حال حاضر در بازار به قیمت 2 میلیون و 642 هزار تومان به فروش می‌رود. قیمت هر مثقال طلا نیز طی یک هفته گذشته 34 هزار تومان ارزان شد و به 11 میلیون و 451 تومان رسید.
 
قیمت هر قطعه سکه امامی نیز افت 500 هزار تومانی قیمت را تجربه کرده و با ریزش 1.5 درصدی نسبت به یک هفته قبل، روی قیمت 32 میلیون و 551 هزار تومان ایستاد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر سکه بهار آزادی 28 میلیون و 595 هزار تومان، نیم‌سکه 18 میلیون و 670 هزار تومان، ربع‌سکه 11 میلیون و 780 هزار تومان و سکه گرمی 6 میلیون و 830 هزار تومان است.
 
گزارش روند بازار بیانگر آن است که در حال حاضر حباب سکه امامی به 7 میلیون و 67 هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی به 3 میلیون و 161 هزار تومان، حباب نیم‌سکه 5 میلیون و 935 هزار تومان، حباب ربع‌سکه 5 میلیون و 405 هزار تومان و حباب سکه گرمی 3 میلیون و 692 هزار تومان رسیده است.
 
بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار معتقد است: بازار در هفته گذشته بازار با ثباتی بود و سیر نزولی قیمت‌ها باعث شد که تقاضا تا حدودی کاهش پیدا کند و این کاهش منجر به تنظیم بازار شد.
 
وی عنوان کرده است؛ به‌نوعی می‌توان گفت با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص ثبت معاملات طلا، سکه و ارز، دست افراد سوداگر از بازار کوتاه مانده و معاملات سکه، طلا و ارز جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و افراد واقعی وارد معاملات شده‌اند.
 
کشتی‌آرای تاکید کرده است؛ به نظر می‌رسد که هفته پیش‌رو هم همین روند را داشته باشیم و بازار در جهت معاملات شفاف و واقعی طی مسیر کند.

لینک کوتاه
قیمت طلا سکه رییس اسبق اتحادیه طلا قیمت‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما