در دیدار وزیر نفت ایران با نخست‌وزیر عراق، بغداد و تهران یادداشت‌تفاهمی امضا کردند تا همکاری های خود را در زمینه صنایع پتروشیمی و به طور کلی در حوزه نفت افزایش دهند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از المیادین، خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که وزیران نفت ایران و عراق امروز پنج شنبه یادداشت‌تفاهم نفتی بین دو کشور را با حضور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امضا کردند.
 
دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که السودانی روز چهارشنبه با جواد اوجی، وزیر نفت ایران در بغداد دیدار کرد و طرفین در مورد جنبه‌های همکاری بین ایران و عراق و راه‌های توسعه آن به گونه‌ای که منافع هر دو کشور را تأمین کند، گفتگو کردند.
 
این توافق شامل سازماندهی جنبه‌های همکاری در زمینه سرمایه گذاری در میادین نفتی مشترک بین دو کشور است که در مناطق مرزی قرار دارند.
 
قرارداد نفتی بین ایران و عراق همچنین شامل جنبه‌هایی از همکاری در زمینه‌های استخراج و پالایش نفت خام و فناوری‌های مرتبط با گاز و همکاری در حوزه صنایع پتروشیمی و آموزش کارگران در این حوزه است.
 
این خبر در حالی است که در اواسط ژانویه گذشته، «زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق، از اقدام برای امضای توافقنامه‌ای با ایران خبر داد که تضمین کننده ثبات برق در کشورش خواهد بود.

لینک کوتاه
ایران عراق تفاهم نفتی

اخبار مرتبط

نظرات شما