وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی کشورهای همسایه جنوبی و شمالی برای احداث کریدور شمال به جنوب خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: سرمایه گذاری بلند مدت در بنادر رویکرد اصلی دولت است.
 
مهرداد بذرپاش در حاشیه همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با اشاره به ابراز تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی به حضور در تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب افزود: مذاکرات با طرف‌های خارجی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 550 کیلومتر جاده ساحلی در جنوب کشور داریم که تکمیل آن نقش بسیار زیادی در اقتصاد دریا محور خواهد داشت اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باقیمانده این جاده ساحلی که بیشتر آن در استان سیستان و بلوچستان است تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید.
 
بذرپاش در خصوص حضور هندی‌ها در بندر چابهار و اینکه آیا احتمال کنار گذاشتن هندی‌ها به دلیل عدم پایبندی به تعهدات وجود دارد تصریح کرد: ما در شرایطی نیستیم که برای سرمایه‌گذاری در بنادر منت کسی را بکشیم. در زمان حاضر بخش خصوصی داخلی و خارجی درخواست‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بنادر دارند که ما باید از بین این درخواست‌ها بهترین آنها را انتخاب کنیم.
 
وی تاکید کرد: بر اساس رویکرد دولت سرمایه‌گذاری در بنادر باید بلندمدت باشد.
 
 

لینک کوتاه
کشورهای همسایه سرمایه گذاری کریدور شمال _جنوب

اخبار مرتبط

نظرات شما