رویداد جامعه معدن و صنایع معدنی که به همت دنیای اقتصاد برگزار شده است صبح امروز 18 اردیبهشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار نسیم اقتصاد: سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد با نگاهی به بازار کار خود را در محل هتل المپیک با حضور مدیران و مسئولان حوزه سنگ ، آهن و فولاد آغاز به کار کرد.
 
سیزدهمین همایش و نمایشگاه صنعت فولاد با حضور 73 شرکت صنعتی
در سیزدهمین همایش و نمایشگاه صنعت فولاد 73 شرکت حضور دارند. در این میان شرکت‌های مهندسی فکور صنعت تهران، گسترش صنایع و معادن ماهان و گروه صنعتی معدنی زرین در جریان برگزاری این همایش گروه دنیای اقتصاد را همراهی می‌کنند.
 
دلایل مهم رویداد معدن و صنایع معدنی
با وجود فراز و نشیب‌های اقتصادی کشور در سال‌‌های اخیر، صنعت فولاد و سنگ آهن توانسته روند رو به رشد خود در زمینه تولید و صادرات را حفظ کند؛ به شکلی که در صادرات غیرنفتی چهارماهه ابتدایی سال 1401، شمش آهن و فولاد میان 10 کالایی بودند که بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص دادند. مطابق پیش‌بینی‌ها و بر اساس برنامه اهداف صادراتی فولاد مقرر است طی امسال 14 میلیون تن محصولات فولادی صادر شود که حدود 4 میلیون تن از صادرات فولاد در سال 1401 بیشتر است.
 
از سوی دیگر در میان صنایع فلزی، فلزات غیرآهنی همچون مس، آلومینیوم، سرب، روی، طلا و ... با وجود کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالای محصولات و آلیاژهای آن‌ها، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و از این‌رو نیازمند توجه دوچندان نسبت به سالیان گذشته هستند. همچنین نظر به برقراری طولانی‌مدت تحریم‌ها و ابهام درباره امکان برطرف شدن آن‌ها، می‌توان از ظرفیت چشمگیر صنایع فلزات غیرآهنی در راستای ارتقای صادرات و ارزش‌­آفرینی ارزی بهره‌گیری کرد. برای مثال از برجسته­‌ترین نمونه­‌های ارزآوری این صنایع، می‌توان به صادرات بیش از 981 میلیون دلاری کارخانجات و شرکت‌های زنجیره مس کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه با وجود تحریم‌­ها اشاره کرد.
 
از این‌رو با توجه به برگزاری موفق و اثرگذاری 12 دوره پیشین «همایش و نمایشگاه چشم­‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» و چهار دوره گذشته «همایش و نمایشگاه چشم‌­انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» و همچنین بازخورد مخاطبان مبنی بر محتوای غنی و کاربردی ارائه‌شده در این رویدادها، با هدف ایجاد فرصتی ارزشمند جهت تعامل میان کلیه دست‌اندرکاران و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی، بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل‌ فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه، گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد - به عنوان شتاب­‌دهنده کسب‌­وکار در بستر ارتباطات حرفه­‌ای - برگزاری دو رویداد سالانه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» و «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» تحت عنوان «رویداد جامع معدن و صنایع معدنی» در اردیبهشت سال 1402 طی چهار روز متوالی با حضور تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان، صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی این حوزه را در دستور کار قرار داده است.
 
بدین ترتیب، سیزدهمین دوره «همایش و نمایشگاه چشم­‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» از امروز آغاز شده و چهارمین دوره «همایش و نمایشگاه چشم‌­انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» نیز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه
معدن و صنایع معدنی صنایع فلزات غیرآهنی