رامین اناری گفت: در شرایط فعلی هیچ چاره‌ای جز تصویب طرح ساماندهی استخدام وجود ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور) در ارتباط با تهدید به اخراج چهار هزار کارگر معترض عسلویه توسط مدیرعامل منطقه آزاد پارس جنوبی به خبرنگار ایلنا گفت: یکی از اصلی‌ترین محورهای اعتراضات کارگران پروژه‌ای و پیمانکاری نفت، تصویب نشدن طرح ساماندهی‌ست. طرح ساماندهی با تامین امنیت شغلی، می‌تواند عدالت در پرداخت را محقق سازد؛ اگر این طرح تا امروز به تصویب رسیده بود، نارضایتی کارگران پروژه‌ای تا این اندازه گسترده نمی‌شد.
 
وی با بیان اینکه «متاسفانه فریاد رسای کارگران را نشنیدند» ادامه می‌دهد: وقتی مسئولان به قشر میلیونی کارگر و زندگی آنها توجهی ندارند و اقدامی برای حذف پیمانکاران و برقراری عدالت صورت نمی‌گیرد، کارگران گاهی چاره‌ای جز دست از کار کشیدن و اعتراض ندارند. در واقع خود مسئولان با بی‌توجهی، به اعتراضات کارگری دامن می‌زنند.
 
اناری با تاکید بر اینکه باید چاره‌ای عاجل اندیشیده شود؛ می‌گوید: در این مقطع زمانی هیچ علاجی جز تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی برای رفع تبعیض و برقراری امنیت شغلی کارگران پیمانکاری و پروژه‌ای وجود ندارد.
 
او با اشاره به اخراج‌های اخیر کارگران معترض می‌گوید: نه تنها در عسلویه که در متروی تهران هم شاهد اخراج فعالان کارگری و لیدرهای اعتراضات بودیم که این امر به شدت نگران‌کننده و محل انتقاد است؛ در مترو نیز این اتفاق برای چهار کارگر افتاد و حالا در عسلویه در ابعاد بزرگ‌تر در حال رخ دادن است. متاسفانه همه‌ی آن‌هایی که با طرح ساماندهی و برقراری عدالت، تعارض منافع شدید دارند، چهار هزار خانواده‌ی کارگری پارس جنوبی را در معرض اخراج قرار داده‌اند و این کمال بی‌عدالتی‌ست.
 
این فعال کارگری از مسئولان به خصوص اعضای کمیسیون اجتماعی و رئیس مجلس درخواست می‌کند برای تامین امنیت شغلی چهار هزار کارگر تهدید شده در پارس جنوبی اقدامات لازم را انجام دهند و نگذارند مافیای پیمانکاران برنده شود.
 
او تاکید می‌کند: دولت و مجلس با تصویب طرح ساماندهی می‌توانستند هدیه خوبی به کارگران در آستانه‌ی روز جهانی کارگر بدهند که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

لینک کوتاه
اعتراض اخراج کارگران پیمانکاریِ تصویبِ طرح ساماندهی

اخبار مرتبط