وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید اعتماد تولیدکنندگان به تصمیمات اقتصادی و بانکی کشور جلب شود و این مساله به هر چیزی مقدم است.  

به گزارش نسیم اقتصاد، سید احسان خاندوزی در نشست شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان با حضور فعالین اقتصادی که امروز 8 اردیبهشت ماه در مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار کرد: در سفر دوم هیات دولت به خوزستان آنچه مورد انتظار است پیگیری مصوبات و دستورکارهایی است به تایید و به تصویب رسیده است.
 
 وی افزود: تمام تلاش در وزارت امور اقتصادی و دارایی بر این است تا بی توازنی و بی قوارگی در توسعه اقتصادی و شکافی که در سال‌های گذشته میان مناطق برخوردار و مرکزی و مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای ایجاد شده است را کمتر و کمتر کنیم.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از جمله مصادیق این کار می‌توان به اقداماتی در راستای حساب‌های شرکت‌های دولتی، پرونده‌های مالیاتی این شرکت‌ها و بازگرداندن آن‌ها به استان‌ها و وصول مطالبات باقی مانده چندساله عوارض آلایندگی اشاره کرد.
 
خاندوزی عنوان کرد: اگر فعال اقتصادی به هر دلیلی نتواند تسهیلات خود را بپردازد به شرطی که اصل بدهی خود را پرداخت کند، بانک از جریمه خود چشم پوشی کند و مساله را در سیکل اداری قرار ندهد و بخشودگی را اعمال کند و این چیزی است که در خصوص اجرای آن کوتاه نخواهیم آمد.
 
وی با بیان اینکه باید اعتماد تولیدکنندگان به تصمیمات اقتصادی و بانکی کشور جلب شود و این مساله بر هر چیزی مقدم است، ادامه داد: هر جایی که نمونه و مصداقی پیدا شود که بانک‌ها در این زمینه تخطی می‌کنند بازرسی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مکلف هستند با مدیر شعبه متخلف برخورد کنند و حتی اگر نیاز به برکناری مدیر شعبه باشد این اتفاق باید رخ دهد.

لینک کوتاه
تولیدکنندگان تصمیمات اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی بازرسی بانک مرکزی