یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که مردم را وادار به خرید خودرو از دو شرکت خودروسازی داخلی می کنیم به نوعی انحصار خودرو را به این دو شرکت داده ایم در حالی که باید اجازه داد تا شرکت های خارجی وارد بازار شده و خودروسازان داخلی وادار به رقابت با این شرکت ها شوند.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: غلامعلی کوهساری درباره وضعیت بازار خودرو و تاثیر آن بر زندگی مردم، بیان کرد: افزایش قیمت خودرو تاثیر منفی هم از بعد روانی در جامعه برجای می گذارد و هم بر قیمت سایر کالاها نیز اثرگذار است. زمانی که قیمت یک پراید به 400 میلیون تومان می رسد، جوانان ما چه امیدی به خرید ماشین داشته باشند؟ جوان ما چه امیدی داشته باشند که در آینده صاحب یک ماشین خوب شوند؟ منظور از ماشین خوب نیز ماشین های خارجی مدل بالا نیست، بلکه همین ماشین های متوسط داخلی است که اکنون قیمت آنها سر به فلک کشیده است.

واردات خودروهای خارجی در ساماندهی بازار خودرو موثر است

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایل استیضاح وزیر صمت نیز به افزایش قیمت خودرو باز می گردد، اظهار کرد: واردات خودروهای خارجی در ساماندهی بازار خودرو موثر است، حتی واردات خودروهای کارکرده نیز موثر است. خود بنده پیشنهاد واردات ماشین‌الات راهسازی را در بودجه مطرح کردم اما متاسفانه در مجمع تشخیص رد شد. مجلس محکم پای موضوع خودرو ایستاده است تا حتی اگر شده با واردات خودرو مقداری قیمت ها کاهش پیدا کند.

رشد قیمت ها در بازار انحصاری خودرو قابل قبول نیست

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد رقابت در بازار خودرو بسیار مهم است. امروز انحصار تولید خودرو به دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا داده شده است. زمانی که مردم را وادار به خرید خودرو از این دو شرکت می کنیم به نوعی انحصار خودرو را به این دو شرکت داده ایم. باید اجازه داد تا شرکت های خارجی وارد بازار شده و خودروسازان داخلی وادار به رقابت با این شرکت ها شوند.

کوهساری در پایان تاکید کرد: زمانی که رقابت در بازار ایجاد شود نتیجه آن کیفیت بهتر و قیمت پایین تر برای مردم خواهد بود. نه اینکه روز به روز قیمت خودرو در بازار انحصاری افزایش یابد. قیمت بالای یک میلیارد برای خودروهایی نظیر دناپلاس به هیچ عنوان قابل قبول نیست. با ادامه این روند خرید خودرو برای جوانان به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل خواهد شد.

 

لینک کوتاه
خودروسازان داخلی بازار خودرو

اخبار مرتبط

نظرات شما