وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد این کشور تحویل گاز از اکتشافات فراساحلی خود به خانوارها را در ماه مه آغاز خواهد کرد.  

به گزارش نسیم اقتصاد، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در مصاحبه با سی ان ان ترک گفت: شرکت انرژی دولتی بوتاش ترکیه، به محض این که کنترل‌های کامل شد، توزیع گاز  میان خانوارهای ترکیه را از ماه آینده آغاز می‌کند.
 
وزیر انرژی ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، برای پیروزی در آن و انتصاب مجدد  تلاش می‌کند، به تخفیف‌های احتمالی قبوض نیرو اشاره کرد. دونمز گفت: اردوغان خبر خوب را 20 آوریل اعلام خواهد کرد.
 
بحران شدید هزینه زندگی، به محبوبیت اردوغان و حزب عدالت و توسعه حاکم در این کشور ضربه زده است. رئیس جمهور ترکیه، اکتشافات انرژی را به عنوان راه حلی برای آسیب پذیری‌های اقتصادی این کشور که شامل هزینه بالای واردات انرژی است، استفاده کرده است.
 
با وجود یارانه‌های دولتی، هزینه برق و گرمایش به خانوارها و شرکت‌های ترکیه در بحبوحه ادامه جنگ روسیه در اوکراین، لطمه زده است. دونمز گفت: روسیه، حدود یک سوم از نیازهای گازی ترکیه را تامین می‌کند در حالی که 30 درصد از هزینه واردات 350 میلیارد دلاری ترکیه در سال گذشته، برای انرژی بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود 710 میلیارد متر مکعب ذخایر گاز طبیعی در میادین فراساحلی ترکیه کشف شده که عمدتا در میدان ساکاریا وجود دارند. ارزش این اکتشاف، بر اساس قیمت فعلی بازار، 500 میلیارد دلار است.

لینک کوتاه
توزیع گاز ترکیه نیازهای گازی

اخبار مرتبط