قیمت طلا امروز(دوشنبه) با کاهش ارزش دلار به بالاترین حد خود در بیش از پنج هفته گذشته رسید و این در حالی است که نگرانی‌ها در مورد بزرگ‌ترین ورشکستگی بانک‌های ایالات متحده از زمان بحران مالی 2008، سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن سوق داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 34 دقیقه صبح به وقت شرقی با 14.4 درصد افزایش به 1882 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.77 درصد افزایش به 1883 دلار و 50 سنت رسید. البته قیمت طلا در ابتدای بازگشایی بازار به بالاترین حد خود از سوم فوریه و 1893 دلار و 96 سنت هم رسید.

شاخص دلار 0.4 درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

مقامات ایالات‌متحده برای جلوگیری از پیامدهای مالی ناشی از شکست بانک سیلیکون ولی گفتند که همه مشتریان از روز دوشنبه به سپرده‌های خود دسترسی خواهند داشت.

داده‌ها نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده در ماه فوریه  شغل‌هایی را سریع اضافه کرد اما رشد ماهانه دستمزدها کاهش یافت و نرخ بیکاری افزایش یافت و با توجه به سست شدن بازار کار و ترغیب بازارهای مالی به کاهش انتظارات، فدرال‌رزرو در این ماه نرخ بهره را نیم درصد افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و به دلیل انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌تر که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، افزایش خواهد داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره نقطه ای با 0.6 درصد افزایش به 20.63 دلار رسید، پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت و به 961 دلار و 87 سنت رسید و پالادیوم با 0.5 درصد افزایش به 1385دلار و 56 سنت رسید.

لینک کوتاه
طلا کاهش جهانی دلار

اخبار مرتبط

طلا باز هم ترمز کشید

طلا باز هم ترمز کشید

قیمت طلا امروز، پنجشنبه (29 فوریه) ثابت ماند، زیرا معامله‌گران منتظر نرخ تورم فدرال رزرو... 10 اسفند 1402

نظرات شما