مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت گفت: به منظور حفظ آرامش بازار و برقراری امنیت خرید شب عید مردم، تشکیل کارگروه هماهنگی بازرسی به منظور تشدید بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 
به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، دیروز نشست قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با محوریت بررسی چالش‌ها، فرصتها و تهدیدهای مربوط به نظارت، کنترل، و مدیریت بازار و شناسایی موانع و مشکلات مربوطه و مدیریت راهبردی و کیفیت نظارت بر بازار و بیان راهکارها توسط مسئولین برای ارائه خدمات به مردم در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.
 
محمد ابراهیم امینیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد نظارت و کنترل قیمتها در بازار ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این شرایط باید فعال‌تر از گذشته قیمت کالاها را کنترل و نسبت به زنجیره توزیع کالا در بازار نظارت داشته باشیم.
 
مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت بر ضرورت انسجام حداکثری و هماهنگی زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی در حوزه نظارت بر بازار تأکید کرد و افزود: عزم ما برای این مهم جدی است و در این راستا به منظور رفع نواقص موجود، ایجاد وحدت رویه در برنامه ریزی و اجرای دقیق وظایف مربوط به حوزه بازرسی می‌طلبد که یک برنامه ریزی جامع، دقیق و مدونی در حوزه بازرسی داشته باشیم.
 
امینیان ادامه داد: لذا برای خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به شهروندان و حفظ آرامش بازار و همچنین برقراری امنیت خرید شب عید مردم، تشکیل کارگروه هماهنگی بازرسی به منظور تشدید بازرسی‌ها در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
 
وی سیاست‌گذاری بازرسی متناسب با شرایط بازار و مطابق با مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، تدوین دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بازرسی جهت ابلاغ به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، ایجاد هماهنگی با هدف افزایش اثربخشی اقدامات بازرسی در سطح سازمان و سایر استان‌ها را از اهم وظایف این کارگروه برشمرد.
 
مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت افزود: برنامه ریزی و مشارکت در اجرای طرح‌های نظارتی و ارائه گزارش به مراجع ذی‌صلاح و نیز برنامه ریزی به منظور اجرای بازرسی‌های ویژه را از دیگر وظایف این کارگروه است.
 
وی یادآور شد: رصد و پایش زمانی مؤثر خواهد بود که برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای مدیریت بازار وجود داشته باشد و مهم‌تر اینکه توسط کارشناسان متخصص و متناسب انجام بگیرد و واحدهای نظارتی در رصد و پایش در حوزه‌های مختلف، همه مسائل را بررسی و کنترل کنند.
 
امینیان گفت: این کارگروه با حضور مدیران‌کل بازرسی ویژه، بازرسی خدمات، بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای مصرفی، بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه تشکیل خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: این کارگروه ملزم است ضمن بهره‌مندی از دانش، توانایی و تخصص همکاران ادارات کل بازرسی و اجرای دقیق وظایف، فعالیت‌ها و اقدامات خود را در قالب گزارشهای منظم و مدون ارائه کند.
 
مدیر کل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت، خواستار همراهی هر چه بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی، دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی جهت تسریع در فرایندهای رصد و پایش بازار و برخورد با اخلالگران اقتصادی شد.

لینک کوتاه
کارگروه هماهنگی بازرسی امنیت خرید خرید شب عید