رئیس جمهور از 15 طرح بزرگ آب شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است، در آغاز برنامه‌های خود در روز دوم این سفر طی مراسمی از 15طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
 
در این مراسم از آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت 3500 متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت 6500 متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول 42 کیلومتر با حضور دکتر رئیسی رسماً بهره‌برداری شد.
 
پروژه آب شیرین‌کن 3500 متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای 100 درصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است.
 
فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از 15سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین دو پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت 32 میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت 2میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.
 
در این مراسم 10 طرح انتقال برق در بخش‌های مختلف استان بوشهر از جمله احداث پست برق 20/63 کیلو ولتی شهید ماهینی در شهرستان بوشهر نیز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 
4 طرح برق‌رسانی دیگر نیز در سطح استان بوشهر شامل خط 230 کیلو ولتی، پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم و شرکت برنامه‌ریزی نیرورسانی، توسعه و بهسازی تاسیسات برق به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

لینک کوتاه
آب و برق استان بوشهر رئیس‌جمهور

اخبار مرتبط