رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد قیمت پیاز در میادین میوه و تره‌بار گفت: در میدان مادر امروز پیاز از 20 هزار تا 23 هزار تومان فروخته شده است. اما از هفته آینده هم بار وارداتی داریم، هم بار جنوب خواهد رسید و به این ترتیب پیاز قطعا ارزان می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، همشهری آنلاین نوشت: رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره وضعیت توزیع پیاز در میادین میوه و تره‌بار سطح شهر گفت: پیاز امروز در میدان مادر از 20 تا 23 هزار تومان فروخته می‌شود اما بار جدید تا دو هفته آینده می‌رسد و به این ترتیب قیمت پیاز تا زیر 20 هزار تومان افت خواهد کرد.
 
مصطفی دارایی‌نژاد ادامه داد: دلیل افت قیمت پیاز در روزهای آینده هم این است که هوا مساعد است و برداشت پیاز در جیرفت و بندرعباس شروع شده است و علاوه بر آن حدود 5 هزار تن بار وارداتی پیاز از هند خواهیم داشت که احتمالا برای هفته آینده برسد و به این ترتیب قیمت پیاز قطعا افت خواهد کرد.
 
دارایی‌نژاد در مورد علت کمبود پیاز در میادین اقماری تهران هم گفت: بار پیاز در 260 میدان اقماری تهران را تعاونی روستایی تامین می‌کند و قیمت پیاز برای خرده‌فروشی در این میادین 15 هزار و 900 تومان و رقم وارداتی هم 17 هزار و 500 تومان اعلام شده است. در میدان مادر هم امروز پیاز از 20 هزار تا 23 هزار تومان فروخته شده است. دلیل هم این است که دیشب بار کمتر آمده اما همانطور که اشاره شد از هفته آینده هم بار وارداتی داریم، هم بار جنوب خواهد رسید و هم در انبارهای اصفهان بار داریم و چون نمی‌شود بار پیاز را زیاد نگهداری کرد و باید توزیع شود، با افزایش عرضه، قیمت پیاز می‌شکند.
 
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: بر این اساس، قیمت پیاز برای هفته آینده قطعا به زیر 20 هزار تومان خواهد رسید.
 
چرا انار و به در میادین عرضه نمی‌شود؟
دارایی‌نژاد در مورد دلیل عرضه نشدن میوه‌هایی مانند به و انار در میادین میوه و تره‌بار سطح تهران هم بیان کرد: در مورد میوه به قیمت‌هایی که در سازمان میادین گذاشته شد کم است و به این دلیل به در میادین عرضه نشد اما در مغازه‌های سطح شهر فراوان وجود دارد.
 
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: در مورد انار هم الان دیگر فصل انار نیست و از طرف دیگر، قیمت سردخانه‌ای انار الان بالاست و به همین دلیل غرفه‌ها نمی‌توانند با این قیمت‌ها آن را عرضه کنند ولی در میدان بزرگ انار موجود است و قیمت آن از 20 هزار تا 45 هزار تومان است.
 
میوه شب عید گران می‌شود؟
دارایی‌نژاد در مورد عرضه سیب و پرتقال هم بیان کرد: اکنون در حال رصد سردخانه‌ای هستیم تا برای تامین میوه شب عید مشکلی ایجاد نشود. در مورد سیب و پرتقال هیچ مشکلی نداریم و فراوانی است. چون استان آذربایجان برای تهیه سیب و مازندران برای تهیه پرتقال اعلام آمادگی کرده‌اند که روزانه تا 10 هزار تن بار بفرستند.
 
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد قیمت میوه برای شب عید گفت: در حال حاضر قیمت سیب از 15 هزار تا 30 هزار تومان در میادین عرضه می‌شود که سیب 30 هزار تومانی رقم میانه‌ای لوکس است و عمده سیب از 15 هزار تا 25 هزار تومان است. قیمت پرتقال هم از 10 هزار تا 15 هزار تومان است.
 
دارایی‌نژاد ادامه داد: تا 20 اسفند هیچ تغییری در قیمت‌ها نخواهیم داشت و سیب و پرتقال با همین قیمت‌ها عرضه خواهد شد. از 20 اسفند شاید به خاطر شب عید 10 درصد قیمت‌ها بالاتر برود.

لینک کوتاه
پیاز خارجی قیمت زیر ۲۰ هزار تومان رئیس اتحادیه بارفروشان تهران