رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور نسبت به عملکرد برخی بانک‌ها درخصوص شروط ارائه تسهیلات به مددجویان توضیح داد: امسال برای اولین بار بانک مرکزی شیوه‌نامه‌ای برای اینکه تسهیلات با اعتبارسنجی و یک ضامن پرداخت شود، صادر کرد که برخی از بانک‌ها  از جمله؛ بانک پارسیان و بانک سینا برای ارائه تسهیلات این شیوه‌نامه را مدنظر قرار می‌دهند و به خوبی در این حوزه عمل کرده‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد، سیدحسن صافی اشاره به بند ب تبصـره 16 قانون بودجه سال 1401 که براساس آن مبلغ 10 هزار میلیـارد تومان برای تسهیلات اشتغال به جامعه هدف سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: 51 درصد این منابع پرداخت شده اما توزیع در بانک‌ها کم بوده است، به این معنی که ابلاغ اعتبارات انجام شده اما پرداخت به صورت قطره چکانی است.
وی معتقد است: زمانی که ارائه تسهیلات به مددجویان از سوی بانک‌ها دچار مشکل باشد به همان میزان نیز اشتغال جامعه هدف دچار اختلال خواهد شد، چراکه جنس مشاغل مددجویان مشاغل خرد و خانگی و کسب و کارهای کوچک است که این منابع مالی می‌تواند برای آنها بسیار کمک‌کننده باشد. چه بخواهیم و چه نخواهیم حلقه مالی مهم‌ترین بخشی است که در تسهیلگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی نقش دارد
 

لینک کوتاه
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور بانک های پارسیان و سینا تسهیلات

اخبار مرتبط

نظرات شما