گزارش‌ها از روند بازار، از با حداقل رسیدن نوسان قیمتی در بازار خودرو حکایت دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، بازار خودرو دیروز تقریبا روز آرامی را سپری کرد و در اغلب خودروها شاهد ثبات قیمت‌ها بودیم. این در شرایطی است که برخی از خودروها 3 میلیون تومان و برخی نیز 5 میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.
 
به باور تحلیلگران و فعالان بازار خودرو، دلیل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، نوسان شدید قیمت دلار بوده و حالا با توجه به این‌کا در روزهای گذشته نوسان قیمتی در بازار ارز با حداقل رسیده، بازار خودرو نیز تل حدی رنگ ثبات را به خود دیده است.
 
اما با وجود این شرایط، به اعتقاد نمایشگاه‌داران، بازار خودرو به نوعی کما در خرید و فروش رفته و خریدار و فروشنده در بازار به حداقل رسیده است.
 
در این شرایط، آن‌طور که از روند قیمت‌ها در بازار مشاهده می‌شود، پراید 111 و پراید 131 بدون تغییر قیمت، دیروز در بازار به ترتیب به قیمت 300 و 285 میلیون تومان به فروش رفت.
 
این در شرایطی است که قیمت پژو 206 تیپ 2 بدون تغییر قیمت، 465 میلیون تومان به فروش رفت و پژو 206 تیپ 5 نیز روی قیمت 530 میلیون تومان ثابت ماند.
 
در این میان، گزارش‌ها حاکی از آن است که پژو 207 پانوراما در بازار 650 میلیون تومان قیمت داشت و تارا دنده‌ای بدون تغییر قیمت، 635 میلیون تومان به فروش رفت.
 
پژو 207 دنده‌ای هم در بازار 643 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشدی 3 میلیونی را تجربه کرد.
 
اما بررسی‌ها بیانگر آن است که قیمت سمند EF7 در حدود 5 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در بازار 470 میلیون قیمت پیدا کرد. دنا اتوماتیک توربوپلاس نیز در حدود 760 میلیون تومان به فروش رفت. رانا پانوراما پلاس هم در بازار 520 میلیون تومان قیمت پیدا کرد.
 
از سوی دیگر، تیبا صندوق‌دار SX بنزینی در بازار روی همان قیمت 308 میلیون تومان ایستاد و ساینا S دنده‌ای‌ 320 میلیون تومان قیمت پیدا کرد.
 
این در شرایطی است که قیمت شاهین در حدود 5 میلیون تومان بالا رفت و 530 میلیون تومان شد. قیمت هایما S7پلاس نیز با رشد 5 میلیون تومانی در بازار به یک میلیارد و 395 میلیون تومان رسید.

لینک کوتاه
بازار خودرو قیمت دنا تیبا سمند

اخبار مرتبط

نظرات شما