معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: 13 نوع از انواع بلایای طبیعی در استان شناسایی شد و باید طرح مطالعاتی برای کاهش خطرپذیری تعریف شود.

 به گزارش نسیم اقتصاد، به نقل از ایرنا، محمد حمیدی شامگاه یکشنبه در نشست مدیریت بحران استان سمنان افزود: اجرای طرح مطالعاتی کاهش خطرپذیری در حوزه بلایای طبیعی ضروری است.
وی ابراز داشت: تاکنون 54 بلای طبیعی در سطح جهان شناسایی شده است و از مجموع بلایای طبیعی در جهان 13 بلای طبیعی در سطح استان سمنان شناسایی شد.
حمیدی بیان کرد: سال گذشته مبلغ 69 میلیارد تومان به کشاورزان ، مرغداران و دامدارانی که متحمل خسارت دراین بخشها شده بودند پرداخت شد، از این میزان مبلغ 29 میلیارد تومان در حوزه طیور بود که به خسارت دیدگان پرداخت شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته کمتر 15 درصد از کشاورزان تحت پوشش بیمه قرار داشتند، باید از سوی، جهاد کشاورزی و امور عشایری در خصوص بیمه اجباری کشاورزان و عشایر اقدامات لازم صورت گیرد.
حمیدی افزود: در مسیر جاده‌های اصلی استان سمنان در محور غربی- شرقی کشور 187 پل آب گذر شناسایی شد که برای 70 درصد آنها رفع خطر صورت گرفت و بقیه نیز در دستور کار است.
معاون استاندار سمنان افزود: رویداد ملی مدیریت بحران کشور در تهران برگزار خواهد شد ، دستگاههای اجرایی و کارشناسان متخصص در حوزه مدیریت بحران در این برنامه مشارکت پررنگ داشته باشند و طرح های شاخص در این حوزه مربوط به استان سمنان نیز به نمایش گذاشته شود.
 
 

لینک کوتاه
سمنان بلا بیمه اجباری