این نهاد در پاسخ به مطلب روزنامه جمهوری اسلامی مورخ 19 دی ماه 1401 با عنوان «اعتراض دوباره نمایندگان مجلس از گرانی‌های افسارگسیخته و تیم اقتصادی دولت» توضیح داد: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن سعی کرده تا مشکلات عدیده اقتصادی که از دولت گذشته وجود داشته را با اقداماتی که انجام می‌دهد کاهش دهد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، بر این اساس نرخ تورم 12ماهه در زمان شروع به کار دولت سیزدهم در شهریور 1400 به رقم 59٫3 رسیده بود، اما با اقدامات دولت از جمله ثبات بخشی به بازار ارز، نظارت بر قیمت کالاها و خدمات و تامین مناسب کالاهای اساسی روند صعودی تورم کاهش و روند نزولی در پیش گرفت و در پایان سال گذشته به 46.2 درصد رسید و تیم اقتصادی دولت با مدیریت معاون اول رئیس جمهور همواره و به صورت هماهنگ با برگزاری جلسات منظم سعی در رفع مشکلات اقتصادی کشور دارد و به گواه آمارهای رسمی اقدامات دولت سیزدهم موثر بوده است.
 
در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز نیز دستگاه‌های مربوطه با توزیع گوشت منجمد و همچنین در دستور کار قرار دادن واردات، کاهش قیمت را در دستور قرار داده است.
 
همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان سعی کرده با خرید و جمع‌آوری مرغ مازاد از تولیدکنندگان حمایت کند تا دچار ضرر و زیان نشوند.
 
دولت درباره مسائل اقتصادی از ماه‌های نخست سخنگوی مشخصی را تعیین کرده است و وزیر اقتصاد به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت تقریباً هر دو هفته با برگزاری نشست خبری و حضور میان خبرنگاران به سئوالات آنها درباره مسائل اقتصادی پاسخ می‌دهد و اینگونه اظهارنظرها دور از انصاف به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه
تیم اقتصادی دولت مشکلات اقتصادی سخنگوی اقتصادی دولت

اخبار مرتبط