درحالی که شهردار تهران از عدم وجود لیست ساختمان‌های ناایمن سخن گفته بود، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران گفت: این لیست که در گذشته منتشر شده مورد تایید است.

به گزارش نسیم اقتصادبه نقل از مهر ، گروه جامعه؛ موضوع ساختمان‌های ناایمن و بررسی آنها همواره یکی از مهمترین چالش‌های پایتخت بوده است و همواره درباره این ساختمان‌ها بررسی‌های متعددی صورت گرفت است.

به دنبال اهمیت همین موضوع هم بود که نهادهای مختلف اعلام کردند لیست ساختمان‌های ناایمن باید حتماً منتشر شود.

اما با وجود آنکه سازمان آتش نشانی از وجود لیست صحبت کرده است و دادگستری نیز خواهان دریافت این لیست است شهردار تهران مدعی شده است لیست ساختمان‌های ناایمن هیچگاه وجود خارجی نداشته است.

زاکانی در گفت‌وگو با  خبرنگار مهر، گفت: مدتی است که اقدامات لازم در حوزه ایمن سازی ساختمان‌های سطح پایتخت در 22 منطقه شهر تهران آغاز شده و اصل کار شهرداری در حوزه ساختمان‌های ناایمن شناسایی است؛ چرا که لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ وقت وجود خارجی نداشته است.

وی ادامه داد: هر آنچه در سال‌های گذشته وجود داشته، ناظر بر بررسی ساختمان‌ها از حوزه و منظر آتش نشانی بوده است؛ اما اکنون علاوه بر حوزه آتش نشانی در حوزه شهرسازی، ایمنی و ساختمانی نیز ساختمان‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

لیست ساختماهای ناایمن از گذشته وجود داشته است

اما پس از این اظهارات شهردار تهران رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران اعلام کرد آنچه که تحت عنوان لیست ساختمان‌های ناایمن منتشر شده است مورد استناد است و این لیست از گذشته وجود داشته است.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران با بیان اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن در دوره‌های گذشته نیز منتشر شده است گفت: لیست 129 ساختمان ناایمن همان‌هایی است که در رسانه‌ها نیز منتشر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم آتش نشانی در حال توسعه و پایش ساختمان‌ها است و هم تیمی ساختمان‌ها را از لحاظ کالبدی مورد پایش قرار می‌دهند و توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته است سازمان آتش نشانی از منظر حریق ساختمان‌ها را بررسی می‌کند و همچنین گروهی نیز از منظر کالبد ساختمان آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بابایی ادامه داد: همین بررسی‌ها خود منجر به ایجاد لیست می‌شود و بر همین اساس می‌توان به لیستی که در رسانه‌ها منتشر شده بوده است استناد کرد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران با بیان اینکه با توجه به آخرین گزارش از سوی آتش نشانی منتشر شده تعداد 10 ساختمان از مجموعه 129 ساختمان ناایمن کاسته شده است گفت: کمیته‌های ایمن‌سازی کار خود را آغاز کرده‌اند و تعداد از تعدادی از ساختمان‌ها به صورت کاملاً ایمن شده‌اند و تعدادی از منظر پرخطر در آمده و کاهش خطر پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برآورد من این است که تا پایان امسال تعداد ساختمان‌های ناایمن به کمتر از 100 مورد می‌رسد و در برنامه چهار ساله چهارم نیز بررسی ساختمان‌های ناایمن تدوین شده است.


لینک کوتاه
ساختمان ناایمن پایتخت شهرداری

اخبار مرتبط

پایتخت 10 درجه سردتر شد

پایتخت 10 درجه سردتر شد

داده‌های ایستگاه هواشناسی تهران نشان می‌دهد که دمای پایتخت در شبانه‌روز گذشته در... 22 مهر 1402

نظرات شما