رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از کشف بیش از14 کیلوگرم تریاک و هروئین در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های قزوین و فارس خبر داد.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، سرهنگ فرهاد علی بیگی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، از انتقال مقادیر قابل توجهی موادمخدر جاساز شده در یک دستگاه سواری پژو 206 در شهرستان "داراب" استان فارس توسط یک نفر از قاچاقچیان مطلع و اقدامات لازم برای دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران در ادامه با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس، خودرو مورد نظر را در شهرستان داراب شناسایی و در عملیات مشترک پلیسی متوقف و در بازرسی از آن هفت کیلو و 500 هروئین و 7 کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه در این عملیات یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر و اعتیاد هیچ مرزی برای پلیس نخواهد داشت.
کشف فاکتورهای جعلی برای فرار از مالیات
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف پرونده فرار مالیاتی به ارزش 520 میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در این خصوص خبر داد.
سرهنگ "داود عبدالمالکی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای برخورد با مجرمان اقتصادی و مبارزه با عاملان فرار مالیاتی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از اقدام یک شرکت صوری مبنی بر صدور و تهیه فاکتور جعلی برای شرکت های متعدد به منظور فرار مالیاتی مطلع شد که بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قراردادند.
وی اظهار داشت: ماموران پس از نظارت دقیق، هوشمندانه و تحقیقات تکمیلی و با تعاملات صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی دریافتند که شرکت مذکور با صدور فاکتورهای جعلی و فروش آن به 70 شرکت حقیقی و حقوقی اقدام به فرار مالیاتی کرده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه حسابرسی دقیق مالیاتی از کلیه شرکت های مرتبط با این پرونده توسط اداره مالیات به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: با محاسبات صورت گرفته مشخص شد، فرار مالیاتی شرکت موصوف مبلغی بالغ بر 520 میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ عبدالمالکی در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص یک متهم، دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز در قالب جرایم اقتصادی، احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.
توقیف خودرو حامل البسه قاچاق در قزوین
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از توقیف یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل البسه و عینک قاچاق توسط ‏ماموران پلیس اگاهی این شهرستان خبر داد.
‏ سرهنگ "کوروش عزیزی با اعلام این خبر بیان داشت: روز گذشته مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این یگان ‏حین گشت زنی در آزادراه قزوین-زنجان به یک خودرو 405 مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.
‏ وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی ازآن توسط ماموران ،450 ثوب البسه و 50 عدد عینک خارجی قاچاق، کشف و یک نفر دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه 00 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: پلیس برخورد قاطعانه با مجرمان قاچاق و اقتصادی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده و هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی با شماره گیری سامانه 110 پلیس را در این مأموریت یاری کنند.
دوستی اینترنتی منجر به تهدید و اخاذی شد
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی از یک شهروند آوجی خبر داد.
سرهنگ" محمدعلی فرهودی" در این خصوص گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود عنوان کرد مدتی پیش با فردی در فضای مجازی آشنا شدم که با سوء استفاده از اعتمادم و به بهانه ازدواج تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را درخواست و من نیز به دلیل وابستگی شدید اقدام به ارسال کردم ولی پس از مدتی به دلایلی، تصمیم به قطع رابطه با وی گرفتم که با ارسال پیام‌های تهدید آمیز، اقدام به ایجاد مزاحمت و اخاذی از بنده را کرد.
رئیس پلیس فتا استان قزوین با اشاره به اینکه پس از اقدامات پلیسی و بررسی‌های لازم متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد،اظهار داشت: اما قصه تلخ اعتماد در فضای مجازی که موجبات تهدید، اخاذی، هتک حرمت و حیثیت را فراهم می کند همچنان در حال قربانی گرفتن است.
سرهنگ فرهودی در توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد: جعل هویت از ویژگی های فضای سایبری است پس در این فضا تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به شما را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی خود را برای آن ها ارسال نکنید و نهایت دقت را در حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را به عمل آورید.
رئیس پلیس فتا استان قزوین در پایان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه، آن را از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی‌ گزارش کنند.
  •  
 
 

لینک کوتاه
قزوین تاکستان قاچاق

اخبار مرتبط