عملکرد یک هفته گذشته بازار ارز، از ریزش بیش از 2 هزار تومانی قیمت دلار حکایت دارد؛ به طوری که هر دلار آمریکا از کانال 41 هزار تومان به کانال 39 هزار تومان پایین آمد.

به گزارش نسیم اقتصاد، در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار تهران 39 هزار و 483 تومان قیمت داشت و این در حالی است که یک هفته قبل در بازار 41 هزار و 615 قیمت داشت.
 
بنا به این گزارش، روند ریزش قیمت دلار در هفته گذشته به‌گونه‌ای بود که دلار تا کانال 38 هزار تومان هم پایین آمد و به حدود 38 هزار تومان و 759 تومان رسید، اما نتوانست در این کانال بیشتر از یک روز جا خوش کند و دوباره به کانال بالاتر رفت.
 

 
اما کاهش حدود 2 هزار و 132 تومانی (5.1) قیمت دلار در هفته گذشته در حالی است که همچنان دلار 39 هزار و 483 تومانی بازار، 3 هزار و 586 تومان بالاتر از یک ماه قبل است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در طول یک ماه گذشته در حدود 9.9 درصد گران شده است. هر دلار آمریکا یک ماه قبل 35 هزار و 930 تومان بود.
 
گزارش‌های میدانی از روز پنج‌شنبه، آخرین روز معاملات بازار حاکی از آن است که بازار روز خلوتی را سپری می‌کرده که البته به نظر می‌رسد بارش برف و باران در این روز، در خلوتی بازار بی‌تاثیر نبوده است. با این وجود، فعالان بازار درباره این‌که قیمت‌ها در بازار ارز در هفته آینده افزایشی خواهد بود یا کاهشی، حرفی نمی‌زدند.
 
با این وجود، برخی از فعالان معتقدند با تثبیت دلار در یک محدوده خاص، بسیاری از معامله‌گران با زیان روبه‌رو می‌شوند و به این ترتیب، از بازار خارج و به سمت بازارهای دیگری می‌روند.
 
بر همین اساس، فعالان بازار ترجیح داده‌اند که خرید و فروش خود را به روزهای بعد موکول کنند تا بلکه قدرت بازارساز تا حدی برای آن‌ها آشکار شده باشد.

لینک کوتاه
دلار معامله‌گران بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما