وزیر نیرو گفت: با شروع دولت و با حضور افراد خوشنام مجامع خیرین آبرسان داشته و تاکنون 8 مجمع در 8 استان تشکیل شده که قرار است در تمام استان‌ها این مجمع تشکیل شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه آب و فاضلاب گفت: امروز شاهد تغییرات اقلیمی در سطح جهانیم که باعث تغییرات الگوهای بارشی شده است، با توجه به شرایط پیش رو مدیریت منابع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و امری غیرقابل انکار است.
 
وی ادامه داد: با رشد صنعت افزایش تقاضای آب را پیش رو داشته‌ایم، که این مسأله هم به مدیریت صحیح نیاز دارد، با نگاهی به سرانه آب در طول 50 سال گذشته ملاحظه می‌کنیم که سرانه آب بسیار کاهش پیدا کرده و از 6500 مترمکعب در سال به 1200 متر مکعب رسیده است.
 
محرابیان افزود: فعالان اقتصادی، صنعتی و غیره جمع شده‌اند تا با روش‌های نرم افزاری و سخت افزاری به مدیریت منابع آب کمک کنیم.
 
وزیر نیرو ادامه داد: این کاهش سرانه مصرف هم نگران کننده است و هم نشان دهنده پیشرفت کشور است، به همین دلیل نمی‌توانیم با روش‌های سنتی مدیریت را ادامه دهیم. از سوی دیگر کاهش سرانه به معنای رشد صنعت است.
 
وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت ایران در صنعت خاطرنشان کرد: اگر میزان مصرف ایرانیان با گذشته را مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که ایران در حال پیشرفت است و باید بتوانیم با بارش‌های خدادادی نیاز تمام کشور را تأمین کنیم.
 
محرابیان با اشاره به اینکه این تأمین نیاز به دو صورت انجام می‌گیرد، اضافه کرد: یکی اجرای پروژه با نرم افزارها و دیگری اجرای مدیریت منابع آب
 
وی ادامه داد: امروز شاهد فعالیت قابل توجه در بخش آب هستیم. زیرا شاهدیم که در 50 سال گذشته چه بودیم و اکنون کجا هستیم. امروزه در داخل و خارج کشور پروژه‌هایی در حال اجرا داریم. بلندترین سد جهان، سد بختیار که بزرگترین افتخار ما است به دست ایرانیان در دست اجراست.
 
محرابیان اضافه کرد: نکته مهم و نویدبخش این است با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تدوین برنامه هفتم آب مهمترین عنصر محسوب می‌شود. فعالان این بخش باید به فعالیت خود تسریع بخشند. پیام امروز من به شرکت‌های صنعتی به ویژه دانش بنیان‌ها این است که با اراده بوده و در اجرای پروژه‌ها پویا بوده، نمونه آن آب رسانی به 10 هزار روستا است. شاخص روستایی را که بررسی کنیم نسبت به بسیاری از کشورها در این عرصه پیشتاز هستیم.
 
وی تصریح کرد: با حمایت دولت و تأکید رئیس جمهور، جهاد آبرسانی را در دستور کار قرار دادیم و 10 هزار روستا را آبرسانی کردیم.
 
وزیر نیرو گفت: با شروع دولت و با حضور افراد خوشنام مجامع خیرین آبرسان داشته و تاکنون 8 مجمع در 8 استان تشکیل شده که قرار است در تمام استان‌ها این مجمع تشکیل شود.
 
محرابیان خاطرنشان کرد: 10 هزار روستا در حال آبرسانی است و بالغ بر 28 تا 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 10 هزار روستا را به 16 هزار روستا رسانده‌ایم، ضمن اینکه 16 هزار روستا داریم که میزان برخورداری جمعیت روستایی بالغ بر 95 درصد است.
 
به گفته وی، پیشرفت در پروژه‌های آب و فاضلاب کشور کند بوده است.
 
وزیر نیرو در پایان گفت: اتفاقی افتاد در کنار آب چاه‌ها، استفاده از آب ژرف، دریا، پساب و غیره با توجه به مسائل زیست محیطی سرعت خوبی به خود گرفته است. این سیاست موجب شده که آب صنایع نیز تأمین شود، زیرا بسیاری از صنایع تا پیش از این اجازه توسعه نداشتند و اکنون با چنین رویه‌ای این امکان برای آنها فراهم شده است.

لینک کوتاه
کاهش مصرف آب استفاده از آب ژرف وزیر نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما