رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌میهن گفت: وزارت جهاد قیمت هر شانه تخم‌مرغ فله 1.800 گرمی برای مصرف کننده را 85 هزارتومان اعلام کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حمیدرضا کاشانی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید تخم مرغ را تعیین و به تشکل ها اعلام کرده است که آنها براین مبنا موظف به تامین تخم مرغ میادین هستند.
 
او قیمت جدید هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را 39 هزار و 500 تومان و هرشانه 1.800 گرمی تخم‌مرغ را 71 هزار و 100 تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس نرخ هرشانه تخم مرغ 1.800 گرمی برای مصرف کننده 85 هزارتومان است. براین اساس عرضه هر عدد تخم‌مرغ بالاتر از 3 هزارتومان غیرمنطقی است.
 
کاشانی بیان کرد: روزانه 3 هزار و 500 تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که 200 تا 300 تن این‌ میزان مازاد بر نیاز بازار است.
 
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: علی رغم مازاد تولید، معاونت بازرگانی وزارت جهاد طی نامه ای به سازمان دامپزشکی اعلام کرده که هیچ گونه مجوز بهداشتی صادر نشود که براین اساس صادرات محدود هم متوقف شد.
 
او اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز و اثر آن بر مواد اولیه، فشارهایی به بخش تولید وارد می شود که در نهایت این امر منجر به تسریع در حذف گله طی ماه های آتی خواهد شد.

لینک کوتاه
قیمت تخم مرغ شانه تخم مرغ

اخبار مرتبط

قیمت نفت ریزش کرد

قیمت نفت ریزش کرد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در پی فروکش کردن ریسک‌های ژئوپلیتیکی در... 3 اردیبهشت 1403

نظرات شما