نماینده مجلس گفت: دولت با یک برنامه ریزی دقیق می تواند مشکلات نهضت ملی مسکن را برطرف سازد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، در حالی که دولت برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن دست به دامن بانک‌ها شده است اما به نظر می‌رسد که مقاومت بانک‌ها در این بخش همچنان ادامه داشته باشد.
 
بسیاری از متقاضیان مسکن برای رهایی از بار گرانی به طرح نهضت ملی مسکن روی آورده‌اند و با واریز آورده‌های خود امیدوارند که در آینده نزدیک واحدهای مسکونی را تحویل بگیرند، اما در حال حاضر عقب ماندگی در اجرای این طرح شاهد هستیم.
 
دولت برای تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها دست به دامن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات شده این درحالی است که در دوران وزارت رستم قاسمی، بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مقاومت می‌کردند و همین امر باعث تأخیر در روند و اجرای این پروژه‌ها شده است.
 
شناسایی زمین و تسهیلات بانکی می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکل نهضت ملی باشد
 
احسان ارکانی؛ نماینده مجلس در خصوص ساخت نهضت مسکن به خبرنگار مهر گفت: نهضت مسکن ملی و ساخت 4 میلیون در 4 سال وعده انتخاباتی بوده و برای رسیدن به این وعده از دولت پرسید. اما برای ساخت مسکن چند کار اولویت است اول شناسایی زمین برای ساخت مسکن است که دولت باید زمین‌های خالی را شناسایی کند و در اختیار انبوه سازان این طرح قرار دهد.
 
وی در ادامه بیان کرد: دومین کاری که دولت باید انجام دهد تسهیلات بانکی است که تاکنون فقط بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات پیش قدم شده است و دیگر بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی از پرداخت تسهیلات برای ساخت نهضت ملی سر باز زدند در صورتی که دولت می‌تواند با جریمه کردن بانک‌ها یا اینکه مبلغی که بانک‌ها قرار است برای تسهیلات مسکن پرداخت کند را بلوکه کند تا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات سر باز نزدند از سوی دیگر دولت صفر تا صد تسهیلات را باید در نظر بگیرد.
 
این نماینده مجلس در ادامه سومین اولویت ساخت مسکن را بیان کرد: آخرین اولویت این است مصالح ساختمانی اعم از فولاد و میلگرد و.. را دولت تأمین کند تا ساخت و سازهای نهضت ملی صورت گیرد.
 
احسان ارکانی در پایان بیان کرد: دولت می‌تواند به عنوان قوه مجریه طرح نهضت مسکن ملی را با برنامه ریزی انجام دهد.

لینک کوتاه
دولت شناسایی زمین ساخت و ساز

اخبار مرتبط

نظرات شما