«اولیور بشت»، وزیر تجارت خارجی فرانسه گفت که کشورش بیش از 4 میلیارد یورو (4.27 میلیارد دلار) در عربستان سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از  «خلیج آنلاین»، وزیر تجارت خارجی فرانسه در حاشیه سفر خود به عربستان گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی در عربستان وجود دارد که مهمترین آنها در بخش بهداشت و هیدروژن سبز است.
 
بشت توضیح داد که سرمایه گذاری فرانسه در عربستان 25 درصد از سرمایه گذاری مستقیم خارجی کشورش در خاورمیانه را تشکیل می دهد.
 
وی بر تقویت روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت: ارزش واردات فرانسه از عربستان سالانه بیش از 4 میلیارد یورو است.
 
وی خاطرنشان کرد: ارزش صادرات فرانسه به عربستان حدود دو میلیارد یورو در سال است که سرمایه گذاری خوبی در روابط دو کشور محسوب می شود.
 
وزیر فرانسوی بر تمایل خود به افزایش سرمایه گذاری عربستان در فرانسه به ویژه در زمینه دارو و بیمارستان های خصوصی تاکید کرد.
 
بشت چهارشنبه گذشته برای شرکت در جلسات شورای بازرگانی عربستان و فرانسه و گفت وگوهای تجاری با مقامات عربستان وارد ریاض شده بود.
 
عربستان و فرانسه بر اساس منافع راهبردی مشترک، روابط خوبی دارند و این منافع در روابط اقتصادی و حفظ امنیت در منطقه به ویژه در کشورهایی که دچار ناآرامی های امنیتی و سیاسی هستند، نمایان می‌شود.
 
صادرات عربستان به فرانسه با 48 درصد افزایش به 2.1 میلیارد یورو و صادرات فرانسه به عربستان با 28 درصد افزایش به 1.9 میلیارد یورو رسیده است.
 
گفتنی است 130 شرکت فرانسوی در بخش های حمل و نقل، هوانوردی، انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، آب، زباله، نفت و ساخت و ساز در عربستان فعالیت می کنند.

لینک کوتاه
سرمایه گذاری فرانسه عربستان

اخبار مرتبط

نظرات شما