علی اکبر صفایی گفت: از ابتدای سال تا الان تخلیه کالای اساسی 17.9 میلیون تن بوده است میزان کالاهایی که در بندر موجود است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، علی اکبر صفایی، مدیرعامل بنادر در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل؛ لجستیک و صنایع وابسته گفت: عملکرد بنادر نسبت به سال گذشته 5. درصد رشد داشته است و تعداد شناورهای ورود به بنادر به غیر از شناور سنتی 56834 فروند بوده است که رشد 6.1 درصد داشته است نسبت به سال قبل. جا به جایی مسافر دریایی که باعث شده مردم با سفرهای دریایی آشناشوند 11 میلیون و 976 هزار نفر که نسبت به سال گذشته 42.7 درصد رشد داشته است این عملکرد در کل داشته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: تا پایان سال که دهه مبارک فجر شامل آن است پروژه‌های افتتاح 32,542 میلیارد ریال خواهد بود و پروژه‌های کلنگ زنی 32,888 میلیارد ریال خواهد بود. این پروژه‌ها را وزارت راه وشهرسازی انجام خواهد داد. سرمایه گذاریی بخش خصوصی 33 هزار میلیارد می‌باشد و کل قراردادهایی که در حوزه زیر بنای بنادر داریم و تعهداتی که انجام داده ایم 320 هزار ریال میلیارد ریال می‌باشد که تعداد پروژه‌ها 380 پروژه می‌باشد.

مدیر عامل بنادر درباره توسعه ظرفیت بنادر و توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی گفت: تجهیزات بندری که عمدتاً مکنده‌ها هستند که 4 فروند مکنده که دو تای آن 300 تا دوتای دیگر 600 تن که دو دستگاه درحال فعالیت می‌باشد 12 میلیون و 241 هزار یورو درحال بارگیری می‌باشد. در بخش ناوگان در بنادر شمالی است بنادر شمالی ما اقبال به خزر و تردد دریایی در خزر بیشتر شده است و ظرفیت بنادر داریم 25 میلیون تن ظرفیت بنادر است در حوزه ناوگان کمبودهایی داشته ایم که طی یک سال گذشته برای توسعه ناوگان انجام شد. در بند شهید رجایی 18 هزار و 400 teu تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی در پایان از تخلیه‌های کالای اساسی گفت: از ابتدای سال تا الان تخلیه کالای اساسی 17.9 میلیون تن بوده است میزان کالاهایی که در بندر موجود است کالاهایی که بر روی کشتی‌ها در حال تخلیه است و در کشتی در لنگرگاه‌ها است 8 میلیون 400 هزار تن می‌باشد.

لینک کوتاه
مدیرعامل بنادر کالای اساسی تخلیه‌های کالای اساسی