مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: به تخلفات بازار شب یلدا با سرعت و قاطعیت رسیدگی می شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایرنا نوشت: علیرضا حسن پور در این باره اظهارداشت: در آستانه شب یلدا رویکرد ما نظارت بیشتر بر بازار و کنترل عرضه کالاهاست.

حسن پور تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید اقلام و مایحتاج در روزهای پایانی پاییز، ضرورت تشدید نظارت ها بر بازار اقلام شب یلدا احساس می شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، صیانت از حقوق مصرف کنندگان، حفظ ثبات و آرامش بازار، نظارت بر قیمت آجیل، خشکبار، شیرینی، میوه و تره بار در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور طبق قانون و به سرعت، متخلفان به مجازات های مقرر، محکوم خواهند شد.
حسن پور یادآورشد: برای مقابله موثر با پدیده‌های بی‌ثبات کننده بازار، پیشگیری از برخی سوء استفاده ها و برخورد با متخلفین بازار شب یلدا، در شعبه ویژه ای به شکایات مردمی و پرونده های ارسالی از دستگاه های نظارتی در کم ترین زمان و خارج از نوبت رسیدگی می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهارداشت: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با مراجعه به سامانه 135 تعزیرات حکومتی، شکایات خود را ثبت و گزارش کنند.

وی بر لزوم استفاده از اختیارات اعطایی سران قوا در برخورد با متخلفان بازار نیز تاکید کرد.

گفتنی است، این گونه اقدامات فصلی و سلبی در مقابله با تخلفات در بازار کالا، سالیان متمادی است که انجام می شود؛ اما آمار دقیقی از تاثیر این برخوردها بر قیمتها در دست نیست. و سوالی که به ذهن متبادر می شود این است: آیا زمان آن نرسیده تا مسئولین امر، به‌جای اقدامات کلیشه ای و پلیسی از این دست، مکانیزم های مبتنی بر علم اقتصاد که روی بازارهای مختلف دنیا امتحان شده است را به کار گیرند و سفره مردم را با سعی و خطاهای تکراری از این که هست ضعیف تر نکنند؟

 

لینک کوتاه
گران فروشی شب یلدا تخلفات در بازار کالا

اخبار مرتبط