عضو هیت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم خیلی منصفانه عمل کنیم باید به دولت نمره 12.5 در بخش اقتصادی بدهیم.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رکنا :حسینعلی حاجی دلیگانی  گفت در قانون بودجه سال گذشته مصوب شده بود که قیمت حداقل 5 کالای اساسی از قیمت شهریور ماه سال 1400 افزایش پیدا نکند اما دولت به این مصوبه عمل نکرد و در برخی از کالاها شاهد افزایش 2 برابری یا بیشتر هستی
عضو هیت رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در بودجه مشخص شده بود که در مورد بسیاری از کالاها از کالابرگ استفاده شود تا نوسانات بازار بر روی قیمت آنها تاثیر نداشته باشد اما دولت این را به صورت نقدی در قالب یارانه پرداخت کرد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته در این زمینه دو دیدگاه ر مجلس و دولت وجود داشت، عده ای بر این باور بودند که ارایه یارانه در قالب  کالا برگ می تواند نقدینگی و به تبع آن تورم را کاهش دهند و عده ای دیگر مخالف این نظر بودند.
وی بیان داشت: ما به دولت پیشنهاد دادیم که اقداماتی را برای کنترل بازار تا قبل از عید انجام دهد تا وضعیت اقتصادی افراد کم بضاعت دچار مشکل نشود و امیدواریم دولت در عمل به این مساله موفق باشد و بتواند وضعیت قیمت ها را تا عید کنترل کند.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه نمی توان به صورت مشخص گفت که عامل اصلی وضعیت اقتصادی در کشور چیست و مجموعه عواملی دست به دست هم داده که ما اکنون شاهد این وضعیت هستیم، ادامه داد: در بودجه سال 1402 نیز برنامه هایی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم در نظر گرفته شده است که در هفته های آینده در مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
عضو هیت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در عمل به برنامه های اقتصادی آنچنان موفق عمل نکرده است، بیان داشت: مجلس در بخش عمده ای توانسته به وظیفه نظارتی خود عمل کند اما اشکالاتی در برخی از حوزه ها وجود دارد که باید رفع شود.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اقدامات دولت و مجلس در حوزه اقتصادی برای مردم ملموس نیست و در روزهای اخیر شاهد افزایش قابل توجه قیمت دلا ر و سکه در بازار بوده ایم، گفت: فقط می توان گفت که حق با مردم است و این یک شوکی بود که به دولت وارد شد تا برنامه های بعدی را به صورت موثرتر تنظیم کند.
عضو هیت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می توان به دولت نمره قبولی در حوزه اقتصادی داد، بیان کرد: اگر بخواهیم خیلی انصاف به خرج دهیم باید به دولت نمره 12.5 در بخش اقتصادی بدهیم.
 
 

لینک کوتاه
کالا برگ =دلار=سکه