وزیر راه و شهرسازی در اولین سفر رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی با سفر به شهرستان طبس کلید خانه حیاط دار یک طبقه تکمیل شده طرح نهضت ملی مسکن درطبس را تحویل متقاضی آن داد.

 به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در اولین سفر از دور دومین سفرهای استانی امروز پنج شنبه 24 آذرماه در بدو ورود به استان خراسان جنوبی، در گلزار شهدای شهرستان طبس حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
 
 مهرداد بذرپاش،  طی سفر امروز خود به خراسان جنوبی، ضمن بازدید از سایت 50 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن طبس،کلید خانه حیاط دار یک طبقه  تکمیل شده طرح نهضت ملی مسکن درطبس را تحویل متقاضی آن داد.
 
یادآوری می شود بیش از یک هزار و 200 واحد مسکونی در سایت 50 هکتاری طبس در حال ساخت و بخشی از آن به اتمام رسیده است. خدمات زیربنایی اعم از آب، برق و گاز در این سایت فراهم شده و تسهیلاتی به مبلغ 300 میلیون تومان برای ساخت به متقاضیان اعطا شده است.
 
هم اکنون در شهرستان طبس سه سایت 50، 79 و 35 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت و ساز است.
 
تامین زمین احداث خانه های یک طبقه مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی سرعت می گیرد
 
همچنین مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت 350 هکتاری برای ساخت خانه های یک طبقه حیاط دار مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی در شهر طبس خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
 
خوشبختانه بخش اعظمی از واحدها در حال اتمام است و امروز هم عملیات یک سایت 350 هکتاری آغاز می‌شود که اقدام قابل توجهی است.
 
بذرپاش خاطر نشان کرد: به این ترتیب حدود 7 هزار واحد مسکونی تحویل مردم عزیز می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مدل بهترین روش مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی خواهد بود، افزود: این روش در هر نقطه از کشور که زمین کافی داشته باشد، اجرا خواهد شد.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین بر لزوم هرچه سریعتر آغاز فرایند تحویل 3 هزار و 500 هکتار زمین تاکید کرد.
 
در این سفر ، برنامه تحویل کلید یک واحد مسکونی از پروژه 388 واحدی، آغاز عملیات اجرایی و اماده سازی 350 هکتاری طبس، حضور در راهدارخانه ثمن شاهی در حاشیه بیرجند و بهره برداری از 50 کیلومتر راه های اصلی و فرعی و رفع چهارنقطه پرحادثه به ارزش 1100 میلیارد ریال انجام خواهد شد.
 
یادآوری می شود دور اول سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی از طبس آغاز شده بود؛ دولت در دور دوم سفرهای استانی خود نگاه ویژه‌ای به این شهرستان دارد. رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.
 
رهاورد سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی 106 مصوبه است که اغلب آنها در زمینه عمرانی و زیرساختی بوده و در مجموع 11 هزار و 725 میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

لینک کوتاه
خانه حیاط دار طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی

اخبار مرتبط