رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ امیدواریم بعد از آنکه نیروهای ما از تنظیم لایحه بودجه آزاد شدند بلافاصله درباره برنامه که حالا به شکل موازی کار را پیش می‌برند با قوت بیشتر و با صرف نیروی بیشتری تلاش شود تا در کوتاه‌ترین زمان آن را به دولت برسانیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران بعد از جلسه هیئت دولت گفت: نظر مجلس این بود که اول برنامه بیاید. ما هم بر روی برنامه کار می‌کردیم و بحثی صورت گرفت که همزمان بودجه را هم برسانیم که تاخیری ایجاد نشود. با این تغییراتی هم که ایجاد شد ما تصمیم گرفتیم هر دو کار را جلو ببریم. چون همه سازمان ما درگیر می‌شود قاعدتا کار با تاخیر انجام می‌شود. البته مابه موقع به دولت رساندیم. در دولت بحث‌ها طولانی شد، وزرا و معاونان رئیس‌جمهور به ریز وارد بحث می‌شوند تعداد زیادی از روزها از صبح تا شب روی تبصره‌ها کار کردیم فکر می‌کنم اگر یک جلسه دیگر درباره تبصره‌ها داشته باشیم، این موارد تمام می‌شود.
 
وی افزود:‌ لایحه بودجه دو مرحله‌ای شده نکته‌ای که ما تامل و تاخیر داریم برای این است که توجه به دو مرحله‌ای شدن بودجه آنچه که برای مجلس باید ارسال کنیم با سنوات قبل فرق می‌کند. اول تبصره‌ها و بعد مصارف کلان و منابع را برای مجلس ارسال می‌کنیم. بعد اگر مجلس این لایحه را تصویب کرد بعد از آن جداول ریز بودجه را ارسال می‌کنیم. ما در جلسه‌ای که جمعه گذشته با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم ایشان گفتند در این هفته موضوع دو مرحله‌ای بودن لایحه بودجه تعیین تکلیف شده و به دولت ابلاغ می‌شود ما هم روی این مسئله، لایحه را تنظیم می‌کنیم و بعد از آن که ابلاغیه رسید، در دو مرحله تبصره‌ها و کلان منابع و مصارف و بعد جداول را به محض آنکه ابلاغیه مجلس برسد، دولت بر اساس آیین‌نامه جدید مجلس بودجه را در دو مرحله به مجلس ارسال خواهد کرد.
 
میرکاظمی درباره قانون برنامه هفتم توسعه گفت: کارها بر روی قانون برنامه انجام می‌شود و می‌دانید که سیاست‌ها اخیرا ابلاغ شده و نمی‌توان به سرعت همه موضوعات را جمع کرد هرچند موسسات آموزشی و تحقیقاتی ما از سال گذشته کار خودشان را شروع کردند، ولی معمولا به این ترتیب است که اطلاعاتی که در مراکز تحقیقاتی و آموزشی ما کار می‌کنند به سازمان می‌آید و تمام امورات ما در قانون برنامه درگیر می‌شوند و از پایین رده‌ها شروع و در ادامه به گروه‌ها و معاونت‌ها می‌آید و بعد در ستاد تنظیم برنامه هفتم جمع می‌شود که این کار زمان می‌برد و به سرعت هم نمی‌شود کار را جمع کرد. امیدواریم بعد از آنکه نیروهای ما از تنظیم لایحه بودجه آزاد شدند، بلافاصله درباره برنامه که حالا به شکل موازی کار را پیش می‌برند با قوت بیشتر و با صرف نیروی بیشتری تلاش کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان به دولت برسانیم. امیدواریم این موضوع طولانی نشود چون بودجه طولانی شده است و خیلی وارد بحث‌های جزئی و کارشناسی شده که البته خوب است ما هم مشکلی نمی‌بینیم.
 
وی افزود: هرچه کار کارشناسی بیشتر باشد موضوعات پخته‌تر خواهد بود و بودجه خوبی هم تنظیم خواهد شد و برنامه هم به همین ترتیب است.

لینک کوتاه
لایحه بودجه دولت سیاست‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما