سید ابراهیم رییسی، در بازدید یک روزه از شهر پرند از روند احداث مترو این شهر بازدید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از رکنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی با حضور در ایستگاه متروی شهر پرند که‌ از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت شهر پرند احداث شده بازدید کرد و در جریان روند احداث و پیشرفت فیزیکی متروی این شهر قرار گرفت.
سال‌ها است که ساکنان شهر پرند منتظر رسیدن مترو به شهرشان هستند، و شهرستان رباط‌کریم به خصوص شهر پرند بیشترین ساخت مسکن دولتی را در خود جای داده و به یکی از نقاط مهاجر پذیر کشور و استان تهران تبدیل شده است.
رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند.
مسئولان این پروژه وعده داده اند متروی پرند خرداد ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.
احداث و بهره برداری از خط مترو پرند می تواند شرایط را برای تردد و حمل و نقل اهالی رباط کریم به خصوص ساکنان شهر پرند را تسهیل کند.
به طور میانگین روزانه 30 تا 40 هزار نفر میان شهر پرند و تهران در تردد هستند و با بهره برداری از خط مترو، عبور و مرور آنان بهبود می یابد.
 خط مترو مورد نظر از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده است و با طی مسیر 50 کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. 30 کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و 20 کیلومتر پایانی آن در حال احداث است.
عملیات اجرایی احداث مترو پرند سال ها پیش توسط مسئولان آغاز شده و در این مدت به‌ دلایل گوناگون این طرح مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است که‌ در دولت انقلابی تست سرد آن انجام‌ شد و به‌ زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 آیت الله رئیسی در این سفر یکروزه ضمن بازدید میدانی از شهر پرند از طرح های نیمه تمام و رو به پایان از جمله پروژه قطار شهری مترو ، تصفیه خانه و فاضلاب شهری و همچنین ساخت 500 واحد مسکونی در شهر پرند ، در جریان پیشرفت فیزیکی طرح های نیمه کاره شهرستان قرار می گیرد.
دیگر برنامه های آیت‌الله رئیسی در شهرستان رباط‌کریم نشست در شورای اداری و دیدار عمومی با مردم در مصلای حضرت امام خمینی (ره) این شهرستان است.
رئیس‌جمهور پیش از این، با مردم‌ شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، شهر قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک و پیشوا دیدار و تصمیم ومصوبات خوبی را برای شهرستان های استان تهران گرفت.
شهرستان رباط کریم با جمعیت بیش از 500 هزار نفر با سه شهر پرند، رباط‌کریم و نصیرشهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و یکی از قطب های صنعتی استان تهران است.

لینک کوتاه
رییس جمهور مترو پرند شهرستان رباط کریم

اخبار مرتبط