یک نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که تا کی باید وزارتخانه‌های مختلف به جای کاهش هزینه‌ها برای افزایش درآمدهایشان دست در جیب مردم بکنند؟ اظهار کرد: هیئت رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کرده و نگذارد که به اقتصاد مردم بیش از این فشار وارد شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از «نبض فناوری» ماجرای افزایش قیمت هزینه مشترکان تلفن ثابت در تابستان امسال مورد تایید قرار گرفت و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرد تا درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی شود.
 
طبق مصوبه مذکور کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود باید بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، ماهانه 20 هزار تومان، پرداخت کنند. به عبارتی دیگر ماجرای افزایش تعرفه تلفن ثابت در استان تهران به ازای بابت 4444 دقیقه مکالمه، هزینه‌ای معادل 20000 تومان، برای سایر مراکز استان‌ها به ازای حداقل 3333 دقیقه مکالمه 15000 تومان به عنوان حداقل پرداخت و سایر شهر‌ها به ازای 2666 دقیقه مکالمه معادل 10000 تومان مشخص شده است.
 
از سوی دیگر مطرح شدن چنین موضوعی از سوی برخی از مسئولان واکنش‌هایی را در پی داشت برخی از افراد با اجرای این طرح مخالف بوده و انتقاداتی را برای این مهم وارد کردند. حال پس از حواشی بسیار درخصوص افزایش خودسرانه تعرفه تلفن ثابت از سوی شرکت مخابرات و برغم مخالفت‌های بسیار از سوی برخی مسئولان ذی ربط، حال شرکت مخابرات طی پیامکی اخذ این هزینه را توجیه کرده است.
 
برهمین اساس محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه دیروز چهارشنبه 9 آذر 1401 مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری گفت: اخیراً شرکت مخابرات ایران طی پیامکی به مشترکان تلفن ثابت اعلام کرده که مبلغ 20 هزار تومان تحت عنوان حداقل هزینه‌های ماهانه تلفن ثابت به صورتحساب ماهیانه‌شان اضافه می‌شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که تا کی باید وزارتخانه‌های مختلف به جای کاهش هزینه‌ها برای افزایش درآمدهایشان دست در جیب مردم بکنند؟ ادامه داد: خواهش من این است که هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با قید دو فوریت به این موضوع بپردازد و نگذارد که به اقتصاد مردم بیش از این فشار وارد شود.

لینک کوتاه
جیب مردم افزایش ۲۰ هزار تومانی تعرفه تلفن ثابت