گروه صنعتی ایران‌خودرو در یک اینفوگرافی، ضمن اشاره به برخی نتایج اجرای طرح تحول کیفیت و پروژه‌های بهبود کیفیت محصولات، اعلام کرده است که 41 درصد شکایت‌های از باب کیفیت محصولات این گروه صنعتی در مهر ماه امسال نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته، کمتر شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، این گروه صنعتی مدعی شده که در راستای اجرای طرح تحول کیفیت و تعریف 279 پروژه بهبود کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری نتایجی همچون ارتقای رضایتمندی مشتریان، رضایت از فرآیند فروش،   رضایت در زمان تحویل، ارتقا شاخص کیفیت تحویل و... حاصل شده است. 
 
بر اساس اینفوگرافی ارائه شده توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، در مهر ماه سال جاری نسبت به فصل زمستان سال 1400:
 
- شاخص ارزشیابی محصولات ایران‌خودرو 11.5 درصد ارتقا یافته است. در این میان بیشترین بهبود در محصولات دناپلاس، تارا و پژو پارس کسب شده است.
 
- شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان 37 نمره ارتقا داشته و امتیاز 273 در سه ماهه ابتدایی مالکیت خودرو نسبت به بهمن ماه سال 1400 کسب شده است.
 
-شاخص رضایتمندی مشتریان، 22 امتیاز ارتقا پیدا کرده است و امتیاز 685 در خرداد ماه 1401 نسبت به بهمن 1400 کسب شده است.
 
- شاخص رضایت مشتریان از فرآیند فروش رشد 44 امتیازی را ثبت کرده و امتیاز رضایت 708 کسب شده که 31 امتیاز بالاتر از متوسط رضایت از خدمات فروش صنعت است.
 
- شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتریان نیز 18 امتیاز ارتقا یافته و امتیاز 715 نسبت به امتیاز پایان سال 1400 کسب شده است.
 
- شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل نیز ارتقای 34 درصدی داشته و از عدد 5.9 در فروردین ماه امسال به 3.9 در آبان ماه رسیده است.
 
- شاخص رضایت مشتریان در زمان تحویل خودرو نیز با ارتقای 4.9 درصدی از عدد 72.4 درصد در فروردین 1401 به 77.3 درصد در مهر ماه امسال رسیده است.

 
گفتنی است که پیش‌تر، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی را از محورهای اصلی برنامه راهبردی تحول کیفیت محصولات این گروه خودروسازی خوانده و اعلام کرده بود: گروه صنعتی ایران‌خودرو، کسب حداکثری رضایتمندی مشتریان، استقرار و اجرای کامل طرح جامع کیفیت و تولید را زیر بنای برنامه راهبردی تحول کیفیت محصولات و خدمات خودرو قرار داده و به این منظر، جریان کیفی‌سازی محصولات و خدمات در قالب 161 برنامه عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی تاکید کرده بود: تمرکز بر خواسته‌ها و انتظارات مشتریان در شاخص‌های کیفی، گسترش نظارت کیفی بر همه واحدهای موثر در زنجیره ارزش تولید، فرآیند محوری در پیشبرد فعالیت‌ها، استانداردسازی رویه‌ها و مشخصه‌ها و دست‌یابی به بالاترین استانداردها در کیفیت محصولات و خدمات در کنار برنامه‌های متعدد دیگر، از اقدامات اصلی در حوزه کیفیت در سال 1401 است. در بستر سیاست‌ها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح این شرکت، در جهت ایجاد فضای مناسب برای ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

لینک کوتاه
ایران‌خودرو شکایت‌های کیفی محصولات کاهش

اخبار مرتبط

نظرات شما