مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به احداث پست برق 400 کیلوولت ایثار توسط بخش خصوصی، گفت: یکی از برنامه‌های این شرکت برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های برق استفاده از ظرفیت‌های صنایع است.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پست 400 به 132 کیلوولت ایثار در امیدیه با دو ترانس 315 مگاولت آمپری با سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حال احداث است و بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با بیان اینکه این پست برق یک پروژه محیط‌زیستی و برای طرح جمع‌آوری گازهای مشعل و انتقال آن به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس طراحی و در حال احداث است، افزود: دیماند قراردادی با شرکت بیدبلند خلیج فارس 167.5 مگاوات است و مابقی ظرفیت پست ایثار برای سایر مصارف در منطقه به کار گرفته خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای احداث پست‌های برق و این مورد که اعتبارات کفاف احداث هم‌زمان پروژه‌ها را نمی‌دهد، ظرفیت بخش خصوصی به ویژه صنایع کمک می‌کند تا این محدودیت برطرف و توسعه زیرساخت برق سریع‌تر انجام شود.
 
دشت‌بزرگ با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی برای احداث نیروگاه و پست برق استقبال و نهایت همکاری را خواهد کرد، افزود: این تعامل باعث می‌شود که صنایع، برق مورد نیاز خود را تامین و بار مصرفی خود را از روی شبکه بردارند و علاوه بر آن مازاد برق تولیدی و ظرفیت‌سازی انجام شده را به شبکه سراسری تحویل دهند.
 
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

لینک کوتاه
سرمایه‌گذاران احداث نیروگاه پست برق خوزستان

اخبار مرتبط