نائب رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران گفت: آمارهای موجود حاکی از رشد حدود 20 درصدی صادرات پوشاک در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «مجید نامی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با وجود مشکلات متعدد در چند سال گذشته در حوزه نساجی و پوشاک، اما فعالان این صنایع امیدوارند بتوان هزینه‌های تمام شده مواد اولیه و ماشین‌آلات را کاهش داد تا از این طریق صادرات توسعه یابد.
 
نائب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: وضعیت کنونی بازار پوشاک نیز به قیمت تمام شده تولیدات و همچنین مشکلات ناشی از کالاهای قاچاق بازمی‌گردد.
 
وی ادامه‌داد: به‌تازگی ورود کالاهای استوک قاچاق که در برخی کشورهای اطراف دپو شده و با قیمت‌های نازلی وارد کشور می‌شوند، به شدت صنعت پوشاک و تولیدکنندگان داخلی را دچار چالش کرده است.
 
نامی گفت: این کالاها در حجم بالا وارد می‌شود که عمده مبادی آنها انبارهایی بزرگ در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است و بخشی از آنها نیز از طریق مسافری از ترکیه به صورت هوایی و حتی زمینی وارد می‌شود.
 
وی ادامه‌داد: عمده این محصولات تولید کشورهای بنگلادش، چین و ترکیه است.
 
تلاش تولیدکنندگان برای تامین نیاز داخل
 

این مقام صنفی در ادامه به بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و دهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی از ایران و هشت کشور دیگر، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در هفته جاری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها که از 29 مهرماه تا دوم آبان ماه در 15 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد، با استقبال خوب صاحبان صنایع و فعالان حوزه و همچنین برخی کشورها مواجه شد.
 
وی افزود: با وجود همه مشکلات از جمله تداوم تحریم‌ها و دشواری مبادلات بانکی، اما استقبال از نمایشگاه نشان داد که تولیدکنندگان داخلی برای تامین اقلام مورد نیاز کشور سعی و تلاش وافر دارند.
 
نامی، از تمایل بالای هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف حاضر در نمایشگاه از جمله کشورهای همسایه و آسیای میانه و روسیه به همکاری با صنعتگران ایرانی در عرصه‌های پوشاک و برخی زمینه‌های نساجی از جمله پارچه و نخ خبر داد.

لینک کوتاه
رشد صادرات پوشاک

اخبار مرتبط

رشد 1069 واحدی شاخص کل

رشد 1069 واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 1069 واحدی به 2,304,448.16 واحد رسید. 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما