یکی از امضاکنندگان استیضاح فاطمی امین عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو و صادرات را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: هدف طراحان استیضاح فاطمی امین، تلنگر به دولت است تا مسوولان این وزارتخانه تعامل خود را با نمایندگان مجلس افزایش دهند.

به گزارش نسیم اقتصاد، سیدغنی نظری خانقاه یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگارپارلمانی ایرنا، گفت: باید عملکرد وزیر صمت را به صورت منطقی و عقلانی مورد بررسی قرار داد.  تلاش‌های فاطمی امین در حوزه خودرو قابل تقدیر است و در بخش صادرات غیرنفتی برای نخستین بار تراز تجاری کشور مثبت شده و به بیش از40 درصد رسیده است.
 
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده از امضاء کنندگان استیضاح وزیر صمت هستم، افزود: در حوزه ارز نیز به ثبات رسیده‌ایم و این موضوع ناشی از تلاش‌های فاطمی امین است که سبب شده وزارت صمت به وظایف محوله خود در حوزه صادرات به درستی عمل کند. البته در حوزه معادن ایراداتی به عملکرد وزیر صمت وجود دارد، به نظر می رسد وزارتخانه برنامه‌ای برای واگذاری معادن ندارند، فاطمی امین باید به مجلس توضیح دهد که در مدت یک سال گذشته برای توسعه معادن چه اقداماتی انجام داده است.
 
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با اشاره به عملکرد بهنگام وزیر صمت در ساماندهی بازار فولاد، عنوان کرد: وزیر به دلیل پاکدستی  و شخصیت سالمی که دارد به موقع در موضوع فساد فولاد مبارکه اصفهان ورود کرد، اقدام به موقع وزیر صمت در این خصوص نشان از تلاش وزارت صمت برای مبارزه با فساد و بهبود شرایط اقتصادی دارد.
 
وی تاکید کرد: موضوع استیضاح بیشتر به این دلیل است که نمایندگان می‌خواهند تلنگری به دولت زده شود تا دولت احساس نکند که نمایندگان مجلس کاملا مطیع دولت هستند.
 
این نماینده مجلس درباره برخی از مشکلاتی که در حوزه خودرو وجود دارد، اظهارداشت: وزیر صمت در زمان رای اعتماد نمایندگان به وی متعهد شده بود اقداماتی را در این حوزه انجام دهد و یکی از آنها عدم تمرکز صرف سرمایه گذاری در ایدرو(سازمان گسترش صنایع ایران) و امیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) بود.
 
نظری خانقاه یادآور شد: شهرهایی مانند سیرجان، بناب و برخی از شهرهایی که می‌توانند در صنعت و معدن فعال شوند، هنوز از کمبود زیرساخت‌ها و امکانات لازم رنج می‌برند در حالی که وزیر صمت قول بهبود زیرساخت‌های شهرهای مستعد اما محروم را داده بود.
 
وی با بیان اینکه نمایندگان مجبورند به دلیل شرایط اشتغال در حوزه‌های انتخابیه خود به وزرا فشار بیاورند، گفت: هدف بنده به عنوان یکی از امضاء کنندگان استیضاح تلنگر به وزیر است و به دنبال این نیستیم که رای به عدم صلاحیت فاطمی امین بدهیم.
 
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلاس با تاکید بر اینکه بهتر است وزیر صمت روابط پارلمانی و تعامل خود را با نمایندگان بیشتر کند، هدف از طرح استیضاح را دادن پیام به دولت برشمرد و گفت: پیام طرح استیضاح این است که مجلس دولت را رها نکرده است و باید دولت متنبه و متوجه شود که نمایندگان در برآورد مطالبات مردم جدی هستند.
 
نظری خانقاه با توصیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بهتر است وزیر تعامل خود را با طراحان استیضاح و کمیسیون‌های مجلس افزایش داده و به تعهدات خود برای اجرای برخی از برنامه‌هایی وعده داده شده عمل کند.
 
 هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، 27 مهرماه اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح رضا فاطمی امین در تاریخ 10 مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.
 
مطابق با ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت 10 روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.
 
جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه
وزیر صمت ساماندهی بازار خودرو دولت استیضاح فاطمی‌امین

اخبار مرتبط

نظرات شما