مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد 4 درصدی پهلوگیری کشتی‌های تجاری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهروز آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش پهلوگیری کشتی‌های تجاری در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 813 فروند کشتی‌ تجاری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلوگیری کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشه رشد 4 درصدی داشته است.
 
وی افزود: در این مدت 23 میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است که این میزان عملیات تخلیه و بارگیری در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته یک درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تداوم روند واردات در این بندر، گفت: با توجه به تداوم روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی به دلیل ادامه روند واردات کالا به این بندر در نیمه دوم امسال عملکرد مجتمع بندری امام خمینی (ره) به میزان قابل توجهی رشد خواهد داشت.
 
آقایی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) 60 میلیون تن در سال است، عنوان کرد: سال گذشته 46 میلیون کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد و امسال نیز در تلاش هستیم تا عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: حدود 80 درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود و این حجم از واردات بندر امام خمینی (ره) را به بزرگترین و راهبردی ترین بندرعملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان تبدیل کرده است.

لینک کوتاه
رشد پهلوگیری کشتی‌های تجاری بندر امام خمینی (ره)

اخبار مرتبط

رشد 1069 واحدی شاخص کل

رشد 1069 واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 1069 واحدی به 2,304,448.16 واحد رسید. 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما