رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: با توجه به کاهش نرخ اونس جهانی، کاهش نرخ دلار در بازار تهران و نبود تقاضا، قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته تاکنون میانگین 2 درصد کاهش یافته است.  

به گزارش نسیم اقتصاد، نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: با توجه به کاهش 12 دلاری قیمت اونس جهانی از هفته پیش تاکنون، قیمت‌ها در بازار طلا دچار تغییر شد.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران افزود: از سویی دیگر نیز به دلیل کاهش نرخ دلار در بازار و البته نبود تقاضا، قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته کاهش 2 درصدی یافت.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس قیمت سکه طرح جدید نسبت به هفته گذشته 350 هزار تومان، سکه طرح قدیم 250 هزار تومان، ربع سکه و نیم سکه 150 هزار تومان، هر رگم طلای 17 عیار 120 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 22 هزار تومان با کاهش مواجه شده است.
 
بذرافشان اظهار کرد: اگرچه طی ماه‌های گذشته قیمت‌ها تقریباً به یک ثبات نسبی رسیده است و مردم می‌توانند خرید و فروش مصنوعات طلا را به راحتی انجام دهند، اما از هفته پیش نوسانات تأثیر گذاشته و تقاضا کاهش یافته زیرا مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در مورد حباب قیمتی نیز گفت: حباب سکه از یک میلیون و 700 هزار تومان به یک میلیون و 450 هزار تومان در این هفته رسیده است.

لینک کوتاه
کاهش ۲ درصدی قیمت طلا سکه حباب سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما