رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان وام 200 میلیونی نوسازی مسکن روستایی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی از این هفته تسهیلات خود را دریافت کنند.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شب گذشته (جمعه 18 شهریور) در برنامه زنده تلویزیونی صف اول سیما گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی تسهیلات خود را دریافت کنند.
 
به گفته نیکزاد پرداخت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره سه نفره خواهد بود.
 
رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: حدود 5 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها تا کنون نوسازی شده‌اند و 2 میلیون و 700 هزار واحد دیگر واجد شرایط هستند که با اخذ پروانه مسکن خود را نوسازی کنند.
 
نیکزاد افزود: مطابق قانون جهش تولید سالانه 200 هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی شود که هم اکنون 185 هزار واحد مسکونی روستایی در همه جای روستاهای کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود 100 هزار واحد به مرحله سقف رسیده است.
 
رئیس بنیاد مسکن در خصوص مسکن محرومان اظهار کرد: 20 هزار واحد مسکن محرومان طبق توافقنامه با بنیاد مستضعفان و 40 هزار واحد دیگر برای خانواده‌های دارای دو معلول طی توافق با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست ساخت قرار دارد.
 
نیکزاد در خصوص مشارکت بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری تصریح کرد: بیش از 102 هزار واحد مسکن شهری در مناطق مختلف کشور با مسئولیت این بنیاد در حال ساخت است که تعدادی از آن‌ها در هفته دولت بهره برداری شد.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح هادی روستایی یادآور شد: حدود 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور هست که همه آن‌ها دارای طرح هادی مصوب هستند.

لینک کوتاه
پرداخت وام مسکن روستایی

اخبار مرتبط

نظرات شما